عضو هیات علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه یزد به مناسبت هفته دانشگاه سبز، گفت: دانشگاه سبز، یک تفکر و اندیشه است، اندیشیدن به این که چگونه سبز باشیم، سبز زندگی کنیم و محیط زیست پایداری رو برای نسل آینده باقی بگذاریم .
کد خبر: ۵۷۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸ 14 March 2018

دکتر «سید محمد مشتاقیون» در تعریفی از دانشگاه سبز اظهار کرد: سبز بودن به معنای متعهد بودن به محیط زیست است، ما سبز بودن را از حیات گیاه وام گرفتیم، یک گیاه سبز از انرژی نورانی خورشید به عنوان انرژی پاک استفاده و co2 هوا رو جذب می‌کند، سپس غذا و اکسیژن به ما هدیه می‌دهد .

وی با بیان این که زندگی سبز یعنی زندگی به سبک گیاهان، افزود: ما در  زندگی سبز خود باید از انرژی به صورت بهینه استفاده کنیم و بسیار بهتر است اگر این انرژی‌های تجدید‌پذیر باشند، همچنین باید تولید پسماند و زباله را به حداقل برسانیم .

عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها دارای مجموعه‌ای از پردیس‌های آموزشی و پژوهشی هستند که در واقع نمونه کوچیکی از زندگی عادی شهری محسوب می‌شوند، در تعریفی از پردیس‌های دانشگاهی تحت عنوان پردیس «کم‌ نهاده» سعی می‌شود مصرف بهینه منابع، انرژی و کاهش حتی‌الامکان آلودگی و پسماند اجرایی شود تا یک فضای امن را برای افرادی که در آن مشغول به فعالیت هستند را فراهم کند .

وی با اشاره به رفتارهای سبز در حوزه زندگی فردی و خانوادگی، ابراز کرد: با توجه به این که رشته بنده زمین‌شناسی است و همچنین با توجه به مسئله کم‌آبی استان یزد، همیشه  سعی کردم در منزل خانواده و اطرافیان را به مصرف بهینه منابع انرژی و آب تشویق کنم و در سیستم لوله‌کشی منزل از شیرهای کم مصرف استفاده کنم .

مشتاقيون ادامه داد: در محیط کار نیز همیشه بعد از اتمام شدن کلاس تمامی چراغ‌ها، فن کوئلها و غيره را خاموش می‌کنم و در مسیر راهرو تا اتاق کارم نیز چراغ‌هایی که اضافی روشن هستند را نیز خاموش می‌کنم .

وي در پیامی به هفته دانشگاه سبز، تاکید کرد: دانشگاه سبز، یک تفکر و اندیشه است، اندیشیدن به این که چگونه سبز باشیم، سبز زندگی کنیم و محیط زیست پایداری رو برای نسل آینده باقی بگذاریم . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار