به بهانه آیین تجلیل از 50 مربی، داور و قهرمان ورزشی کردستان
کد خبر: ۵۷۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰ 14 March 2018

حامد جولایی از یازدهم دی‌ماه 92 تاکنون سکان‌دار هدایت حوزه ورزش و جوانان کردستان است؛ مانند هر مدیری نقدهایی بر عملکردش وارد است اما واکنش او به نقدها مانند هر مدیری نیست! مدیرکل ورزش و جوانان ثابت کرده نقدپذیر است و این یک حُسن مدیریتی برای کسی است که با ورزشکار و جوان سر و کار دارد.

به گزارش تابناک کردستان، اداره کل تربیت بدنی استان کردستان که بعدها نامش به اداره کل ورزش و جوانان تغییر یافت، از سال 1358 تاکنون شاهد مدیریت 23 نفر بوده است؛ از «ناصر امیدی» که تنها 2 ماه در این مسند دوام آورد تا حسین حاج‌ابراهیمی که 49 ماه بر صندلی مدیریت این حوزه حساس تکیه زد.

اما از 11 دی‌ماه 92 تاکنون «حامد جولایی»، مدیرکل ورزش و جوانان کردستان است، با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که وی با بیش از 50 ماه زمان، رکوردار مدیریت در حوزه ورزش کردستان است؛ این ثبات مدیریت برای حوزه پرتلاطمی چون ورزش و جوانان کردستان نه تنها لازم بلکه یک ضرورت بود که در دولت یازدهم محقق شد.

با نگاهی به دوره مدیریت در ورزش و جوانان کردستان از سال 81 تا 92 به این نتیجه می‌رسیم که این حوزه 9 مدیر را تجربه کرده است! جمشید وزیری 12 ماه، ناصر پورعلی فرد 11 ماه، فرهاد عبداللهی 11 ماه(سرپرست)، سید زاهد هاشمی‌نسب 17 ماه، عبدالله چمن‌گلی 14 ماه، محمد شفیعی 25 ماه، فرهاد عبداللهی 22 ماه، مهران تیشه‌گران 16 ماه؛ تاوان این تغییرات عجیب را حتماً ورزشکاران و جوانان کردستان داده‌اند.

داده‌ها اگرچه غیرقابل باور، اما واقعی است؛ این تغییرات پی‌درپی مدیریتی در این حوزه با هر استدلالی صورت گرفته باشد قابل پذیرش نیست و به عقیده غالب صاحب‌نظران، حوزه ورزش و جوانان کردستان بیشترین ضربه را از این تغییرات سریع مدیریتی خورده است.

«حامد جولایی» که از دی‌ماه 92 مدیرکل ورزش و جوانان کردستان شده، از جنس ورزش است؛ 11 سال عضو تیم ملی دوومیدانی بوده است؛ او حالا تجربه مدیریتی هم دارد؛ در دوره مسئولیت وی حوزه ورزش کردستان قدم‌هایی به جلو برداشت، ورزشکاران کردستانی تنها در سال 96 موفق به کسب 845 مدال رنگارنگ شدند؛ منطقی نیست همه اتفاقات مثبت در ورزش و جوانان کردستان را به نام جولایی ثبت کرد اما نادیده گرفتن نقش او هم بی‌انصافی است.

زمانی که جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان شد 140 پروژه نیمه‌کاره این حوزه روی دست دولت مانده بود؛ وی در دوره مسئولیتش 105 پروژه را تکمیل و افتتاح کرد و این از نکات مثبت کارنامه این مدیر در کردستان است؛ موفقیت نسبی در این حوزه، شاید یکی از دلایلی باشد که «شعبانی‌بهار»، معاون وزیر ورزش، در آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی کردستان، به خاطر آن از جولایی تمجید کرد.

اینها به کنار؛ این رسانه بارها از عملکرد حامد جولایی انتقاد کرده است؛ سوابق امر موجود و در دسترس عموم است؛ باید شهادت دهیم این مدیر، هیچ‌گاه بابت نقدهای انجام شده که بعضاً هم بسیار تند بوده، نه تنها ترشرویی نکرده بلکه همواره با رویی گشاده از نقدها استقبال کرده است.

ارزیابی عملکرد یک مدیرکل کار رسانه نیست، اما وظیفه داریم همانطور که ضعف‌های عملکرد یک مدیر را بازگو می‌کنیم، نقاط قوت را هم ببینیم و به مردم و البته مدیران ارشد استان یادآوری کنیم؛ «تا که قبول افتد و که در نظر آید».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار