استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: ما معتقد به کم کردن دخالت دولت در بسیاری از امور و سپاردن آن به دست خود مردم هستیم و فرهنگ‌سازی و تامین امنیت نوروز نیز از مباحثی است که معتقدیم مردم بهتر از هر نیرویی می‌توانند آن را به خوبی اجرا و اداره کنند.
کد خبر: ۵۷۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 11 March 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا اظهار کرد:‌ نوروز برای تمامی مردم کردستان یک فرصت فرهنگی و اقتصادی است که ضمن معرفی فرهنگ غنی کردستان، منافع مادی حاصل از درآمدهای گردشگری را بتوانند برای خود و منطقه جذب کنند.

وی گفت: این امر نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح و تقویت زیرساخت‌های پذیرایی از گردشگران است که بخشی از آن وظیفه دولت و نهادهای متولی و بخشی دیگر به عملکرد مردم مربوط می‌شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر کردستان به عنوان منطقه‌ای جذاب از نظر گردشگری و ایران‌گردی شناخته شده و بسیاری از مردم ایران و گردشگران خارجی نیز مشتاق سفر به کردستان هستند و این به عملکرد و روحیه خوب مردم مهربان و مهمان‌نواز کردستان در سال‌های اخیر و شناخت مفاهیم و اهمیت جذب گردشگر بازمی‌گردد.

وی گفت: ما معتقد به کم کردن دخالت دولت در بسیاری از امور و سپاردن آن به دست خود مردم هستیم و فرهنگ‌سازی و تامین امنیت نوروز نیز از مباحثی است که معتقدیم مردم بهتر از هر نیرویی می‌توانند آن را به خوبی اجرا و اداره کنند.

مرادنیا افزود: در این زمینه از تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد، فرهنگیان، هنرمندان، ریش‌سفیدان و عقلا و شخصیت‌های شناخته شده کردستان دعوت می‌کنیم که برگزاری نوروزی باشکوه و بانشاط و در شأن مردم کردستان را بر عهده بگیرند و برای پاسداشت و سلامت و امنیت آن فرهنگ‌سازی و تلاش کنند.

وی اظهار کرد: مردم خودشان بهتر می‌دانند که برخی ضدفرهنگ‌ها مانند همین نارنجک انداختن و انفجار مربوط به آیین‌های کردستان نیست و ضدفرهنگ‌هایی وارداتی است که جز ایجاد خسارت مادی و روانی و خدشه‌دار کردن چهره فرهنگی کردستان چیزی ندارد. این وظیفه گروه‌های مردمی و رسانه‌هاست که در این راه و حذف این ضدفرهنگ و جایگزین کردن آن با حرکت‌های ثمربخش و خلاقانه و در راستای منافع عمومی اقدام و روشنگری کنند.

استاندار کردستان گفت: ما به عنوان مدیریت اجرایی دولت و خدمتگزار مردم بر این عقیده هستیم که باید نظم و کنترل و اداره مراسم نوروزی به سمن‌ها و گروه‌های مردمی سپرده شده و آنها مطابق با منافع مردم و منطقه در شهرها و روستاهای مختلف استان و با طرح‌های ابتکاری و خلاقانه و با نگاه تکریم مهمانان و گردشگران و نمایش چهره‌ای فاخر از کردستان اقدام نمایند.

وی افزود: در این راه، دولت و ارگان‌های دولتی همچنان که یادآوری شده همراه مردم و حامی مردم و پشتیبان گروه‌های مردم‌نهاد خواهند بود تا ان‌شاءالله نوروزی شایسته، باشکوه و در خور نام کردستان به عنوان استانی فرهنگی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار