گروسی: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در کردستان تشکیل شود
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در راستای برطرف کردن مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری و ایجاد امنیت خاطر برای تولیدکنندگان، کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در کانون وکلای استان تشکیل شود.
کد خبر: ۵۷۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴ 11 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، علی اکبر گروسی در جشن استقلال کانون وکلای کردستان با بیان اینکه حق و عدالت در فضای آزاد و در پرتو کرامت و ارزش انسانی ظهور و بروز می‌یابد، اظهار کرد: از این رهگذر کانون وکلا با آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف بایستی نسبت به شکل گیری چنین رویه‌ای اقدام کند.

وی شأن و منزلت وکیلان را محترم شمرد و گفت: به موجب قانون وکلا همانند قضات از تمامی احترامات و امتیازها و نیز استقلال برخوردار هستند.

گروسی جایگاه وکلا را از آسیب دور ندانست و عنوان کرد: آنچه برای وکیل و نهاد قضایی مهم است حفظ اعتماد عمومی و تقویت آن است از این جهت صیانت و نگه‌داری از چنین جایگاهی رعایت الزاماتی را می‌طلبد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: بازآموزی وکلای جوان، به روز شدن‌شان متناسب با تغییر قوانین و پی‌جویی حق و احقاق آن و نیز کاستن هزینه‌های شهروندان بخشی از فرآیند طولانی اعمال شده برای مصون ماندن از آسیب‌های احتمالی است.

وی خواستار تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در کانون شد و گفت: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت کانون می‌طلبد با راه‌اندازی چنین کمیته‌ای زمینه را برای امنیت اقتصادی و توسعه استان فراهم کنیم.

گروسی فزونی آسیب‌های اجتماعی و نقش وکلا را در کاستن این پدیده مهم ارزیابی کرد و افزود: برای مصون ماندن از فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از آن وکلا می‌توانند حضور پر رنگی را در عرصه داشته باشند چراکه چنین پدیده‌ای مانع از توسعه علمی و امنیت می شود.

وی خاطر نشان کرد: وکلا در امر پیشگیری از وقایع در یاری‌رسانی به دستگاه قضا نیز می‌توانند موثر واقع شوند.

ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار