در نشست خبری رؤسای پلیس راه و راهور کردستان مطرح شد
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان و رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در سنندج، آخرین اطلاعات درباره فعالیت‌های پلیس و نیز تازه‌ترین آمار حوادث جاده‌ای درون و برون شهری را به اصحاب رسانه ارائه کردند.
کد خبر: ۵۷۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 05 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، نشست خبری رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان و رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان ظهر امروز در سنندج برگزار شد.

سرهنگ رمضان نادری در این جلسه اظهار کرد: طرح نوروزی درون شهری پلیس در مرحله اول از 15 تا 24 اسفندماه و در مرحله دوم از 24 اسفندماه تا 15 فروردین 97 اجرا می‌شود.

وی به آمار تصادفات در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و واژگونی خودرو به تبع آن، عمده‌ترین دلایل تصادفات در کردستان بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه شهروندانی که دچار حادثه رانندگی می‌شوند می‌توانند مراتب را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تصریح کرد: بیشترین آمار تصادفات کردستان مربوط به ساعات 14 تا 16 بعد از ظهر است.

وی به راه‌اندازی دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهرهای استان اشاره کرد و گفت: این دوربین‌ها در برخی شهرهای استان تخلفات را به صورت آنلاین ثبت و مراتب را در لحظه با پیامک به صاحب پلاک اعلام می‌کنند.

سرهنگ نادری به آمار تصادفات رانندگی درون شهری در کردستان از ابتدای سال 96 تا پایان بهمن‌ماه  اشاره و ضمن مقایسه آن با آمار سال گذشته افزود: آمار تصادفات منجر به فوت، 6 درصد کاهش، تصادفات جرحی 29 درصد افزایش و کل آمار تصادفات درون شهری در مدت یاد شده هم نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اعمال قانون پلیس در 11 ماهه گذشته در استان بیشتر به صورت هوشمند بوده، خاطر نشان کرد: در بازه زمانی یادشده و در مقایسه با سال گذشته اعمال قانون پلیس 47 درصد کاهش یافته و پلیس در تخلفاتی که حادثه‌ساز نبوده تنها به دادن تذکر و ارشاد راننده اکتفا کرده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان گفت: در شهرهای سقز و کامیاران دوربین‌های نظارتی پلیس به صورت آنلاین اعمال قانون می‌کنند و طبق آمار پلیس بیشترین علت تصادفات درون شهری در کردستان عدم توجه به جلو بوده است.

وی به رویکرد پلیس راهور کردستان در برخورد با تخلفات اشاره کرد و افزود: در قالب دستور سازمانی به همکاران ابلاغ شده در تخلفات ساکن مانند توقف در محل ممنوع به دادن تذکر اکتفا کنند و اعمال قانون حتی‌الامکان زمانی انجام شود که تخلف حادثه‌ساز روی دهد.

سرهنگ نادری به ضرورت اخذ معاینه فنی خودرو اشاره و تصریح کرد: خودروهایی که از 4 سال از زمان تولید آنها نگذشته باشد نیازی به اخذ معاینه فنی ندارند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار تابناک کردستان که «با توجه به اینکه میزان جرایم رانندگی یکی از بخش‌های کسب درآمد برای بودجه کشور معین شده، این شبهه در جامعه وجود دارد که پلیس در هر صورت باید مبلغ یاد شده را با اعمال قانون از مردم دریافت کند توضیح شما در این ارتباط چیست»، گفت: نباید پلیس را مأمور کسب درآمد برای دولت دانست، هدف پلیس از اعمال قانون، اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان است.

وی افزود: مبلغ جریمه اخذ شده در کردستان در مدت 8 ماهه نخست سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد کاهش داشته و کردستان در اخذ جرایم رانندگی استان آخر کشور است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: مردم کردستان مردمی بافرهنگ و فهیم هستند و پلیس هم در اعمال قانون مشکلات اقتصادی شهروندان کردستانی را همواره مدنظر داشته و در تخلفاتی که حادثه‌ساز نبوده همواره بر بعد ارشادی کار تأکید داشته‌ایم اما نباید کسی انتظار داشته باشد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز چون سبقت و سرعت غیرمجاز که جان شهروندان را به مخاطره می‌اندازد با دیده اغماض برخورد کند.

وی به حساسیت پلیس در شیوه برخورد مأموران با مردم اشاره کرد و گفت: اگر مأموری به هر دلیلی خدای ناکرده با مردم رفتار نامناسب داشته باشد شهروندان می‌توانند مراتب را با تلفن‌های 116 حفاظت و 197 بازرسی ناجا پیگیری کنند.

سرهنگ عیسی گوهری هم در این جلسه با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس راه کردستان از 25 اسفند تا 15 فروردین اجرا می‌شود اظهار کرد: سال گذشته آمار تصادفات منجر به فوت در کردستان طی ایام نوروز 50 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و در مدت یادشده متأسفانه 7 نفر از هموطنان‌مان در جاده‌‌های کردستان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات بین شهری از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه امسال نسبت به سال قبل تقریباً بدون تغییر بوده گفت: بیشترین آمار تصادفات در مسیرهای بین شهری کردستان مربوط به واژگونی خودروها بوده، 34 درصد کل تصادفات در روزهای پنجشنبه و جمعه اتفاق افتاده و 38 درصد تصادفات هم به نام خودروهایی ثبت شده که پلاک آنها متعلق به استان نبوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان افزود: در طرح نوروزی پلیس کردستان 100 تیم محسوس و نامحسوس در مسیرهای ارتباطی کردستان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بالاترین آمار تصادفات استان به نام افراد 20 تا 40 ساله ثبت شده است اظهار کرد: محور سنندج همدان و محور سنندج کامیارن به ترتیب بیشترین آمار تصادفات را داشته‌اند.

سرهنگ گوهری به شیوه عمل دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که دوربین‌های نظارتی بین‌جاده‌ای علاوه بر ثبت لحظه‌ای تخلفات رانندگی میانگین سرعت خودرو را در فاصله استقرار دو دوربین محاسبه می‌کنند و در صورت عدم رعایت سرعت مجاز در فاصله طی شده، به صورت هوشمند اعمال قانون انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار