نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت آب کردستان دست استان نیست. مدیریت سد شهید کاظمی سقز دست آذربایجان غربی، سد گاوشان سنندج با کرمانشاه و تالوار بیجار با زنجان است.
کد خبر: ۵۷۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 24 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، محسن بیگلری در مصاحبه با قانون اظهار کرد: استان کردستان از لحاظ منابع آبی وضعیت خوبی دارد، حتی تامین کننده آب محسوب می‌شود. مشکل اصلی اینجاست که مدیریت آب کردستان دست استان نیست. مدیریت سد شهید کاظمی سقز دست آذربایجان غربی، سد گاوشان سنندج با کرمانشاه و تالوار بیجار با زنجان است.

وی گفت: برای این ماجرا بارها شکایت کرده‌ایم و از وزارت نیرو بسیار گله مند هستیم. بنده در این 6 سال که نماینده مردم سقز وبانه در مجلس هستم با آمدن هر وزیر نیرو سرکار از او خواستم برای باز پس گیری آب استان اقدامی کند که متاسفانه هیچ کاری صورت نگرفته و همچنان روند همانند گذشته است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به موضوع امنیت در کردستان اشاره و تصریح کرد: درمورد امنیت باید بگوییم امنیت همانگونه که در تهران است در همه جای کردستان نیز برقرار است. بعضی ازنمایندگان محافظ دارند اما من محافظ نخواستم چون در استان احساس امنیت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال در حوزه گردشگری برای این استان تاکنون چه اقداماتی انجام شده است، گفت: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی برنامه مناسبی برای استان کردستان ندارد و در این حوزه بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

بیگلری با اشاره به اینکه موضوع بیکاری استان ما بسیار حاد شده و بیشتر درآمد مردم از دریافت یارانه است افزود: حدود 100 پاساژ در بانه ساخته شده و به شهر پاساژها معروف است. اجناس با کارت کولبری وبا مجوز وارد می‌شود که بسیار به نفع مصرف کننده است. در بانه یک هتل با100اتاق وجود دارد که متاسفانه شبی یک یا دو اتاق پر می‌شود!

وی  در پاسخ به این سؤال که در زمان انتخاب کابینه شما نامه ای به رئیس جمهور نوشتید و درخواست کردید یک وزیر کرد انتخاب کنند. نظر آقای روحانی چه بود و چه جوابی دادند خاطر نشان کرد: ایشان حتی جواب نامه من را نیز ندادند و همه دیدیم که وزیر کرد نیز انتخاب نکردند.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف جمع کردن کولبرها هستم گفت: ابتدا باید شغل جایگزین ایجاد کرد بعد مانع کار آنها شد. 12هزار نفر از خانواده‌های کردستانی با کارت کولبری ارتزاق می کنند، آنها مجبورند این کار را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار