مدیرکل استاندارد کردستان خبر داد
مدیرکل استاندارد کردستان از پلمب 13 مورد آسانسور ساختمان‌های اماکن دولتی و عمومی استان در بهمن امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 17 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، منصور لهونیان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد آسانسور به دلیل نداشتن ایمنی و عدم انطباق با استانداردهای لازم، توسط بازرسان شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران پلمب شد.

وی از عدم همکاری برخی از ادارات و اماکن عمومی استان با اداره کل استاندارد در خصوص استانداردسازی آسانسور نصب شده انتقاد کرد و گفت: تعدادی از ادارات، قبل از دریافت تأییدیه ایمنی از آسانسور استفاده می‌کنند که این کار غیرقانونی است.

مدیرکل استاندارد کردستان به شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده‌ استاندارد در حوزه آسانسور در استان اشاره و تصریح کرد: در کردستان تعداد پنج شرکت بازرسی و نمایندگی تائید صلاحیت شده‌ سازمان ملی استاندارد ایران فعالیت دارند که اقدام به بازرسی و کنترل آسانسورهای نصب شده در ساختمان‏ها می‌‏کنند.

وی گفت: با هماهنگی‌هایی که با شهرداری‌ها انجام شده صدور پایان کار ساختمان منوط به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور از اداره کل استاندارد شده است.

لهونیان افزود: در راستای دستور سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازرسی ادواری از آسانسور ساختمان‌های دولتی و عمومی، این کار توسط شرکت‌های بازرسی کننده اداره کل استاندارد کردستان صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار