رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: حجم کل مبادلات استان کردستان در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۳ هزار و ۱۵۶ تن به ارزش ۴ هزار و ۸۲۱ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به لحاظ وزنی ۴۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۵۲ درصد رشد یافته است.
کد خبر: ۵۶۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 13 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، محمد دره‌وزمی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۴۹۵ هزار تن، معادل ۳۵۴ میلیون دلار، کالا از استان کردستان به خارج از مرز‌های کشور صادر شده است.

وی گفت: این رقم از رشد ۲۳ درصدی صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: میزان صادرات دیگر استان نیز، به ۶۰۴ هزار تن معادل ۴۷۸ میلیون دلار رسید که افزایش ۲۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان می‌دهد.

وی گفت: واردات کالا در این مدت به ۵۲ هزار تن معادل ۵۸ میلیون دلار رسیده است.

دره وزمی افزود: حجم ترانزیت (داخلی- خارجی) استان کردستان در ۱۰ ماهه نخست سال، ۳ هزار و ۹۳۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۷۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۵۸ درصد افزایش یافته است.

وی در پایان افزود: حجم کل مبادلات استان کردستان در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۳ هزار و ۱۵۶ تن به ارزش ۴ هزار و ۸۲۱ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به لحاظ وزنی ۴۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۵۲ درصد رشد یافته است.

صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار