معاون استاندار کردستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه مدیران کم‌تحرک و بی‌برنامه، بدون تعارف، جایی در گردونه مدیریت کردستان نخواهند داشت گفت: نباید هیچ حاشیه امن و حیاط‌خلوتی در اداره یا دستگاهی وجود داشته باشد که از دایره نظارت فرمانداران خارج باشد.
کد خبر: ۵۵۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 23 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، حسین خوش‌اقبال در گردهمایی فرمانداران استان کردستان با اشاره به وظایف و اختیارات نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها که در هشتادمین جلسه شورای عالی اداری در سال 77 به تصویب رسیده، خطاب به فرمانداران استان اظهار کرد: بدیهی و روشن است که شما به این وظایف آشنایی دارید، با این حال تأکید ما بر این است که این وظایف و اختیارات را که مشتمل بر مواد و تبصره‌های فراوانی است، همواره مرور کرده و به آن عمل کنید.

وی گفت: وقتی می‌گوییم فرماندار نماینده عالی دولت یا به تعبیر مقام معظم رهبری نماینده حاکمیت در قلمرو مسئولیت خویش است یعنی اینکه همه امور حوزه جغرافیایی شما اعم از امنیت مردم، رفاه مردم، آسایش عمومی، کشاورزی، عمران توسعه، آبادانی و صدها مورد دیگر از این دست، باید در دستور کار شما قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: فرماندار خوب و پیگیر یعنی آن فرمانداری که به خوبی از عهده مسئولیت اجرای سیاست‌های عمومی کشور در قلمرو کاری خود برآید.

وی با بیان اینکه امروزه روزمرگی آفت مدیریت است، خطاب به فرمانداران گفت: تأکید ما بر این است که واقعاً از روزمرگی پرهیز کنید.

خوش‌اقبال به تبیین روش‌های مبارزه با آنچه آفت مدیریت عنوان کرده بود پرداخت و افزود: فرمانداران برای مبارزه با این آفت باید برنامه‌ریزی و تحرک داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم از ما انتظار تحول و تحرک دارند تأکید کرد: مدیران کم‌تحرک و بی‌برنامه، بدون تعارف، جایی در گردونه مدیریت کردستان نخواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت پاسخ‌گویی مسئولان به مطالبات مشروع و قانونی مردم تأکید کرد و گفت: وقتی شعار می‌دهیم مردم ولی‌نعمت ما هستند، این مردم باید واقعاً در جایگاه ولی‌نعمتی قرار گیرند و اگر این اتفاق به واقع روی دهد آن وقت مردم حق دارند از ما سؤال کنند، بخواهند و مطالبه‌گری کنند و وظیفه همه ما مسئولان هم پاسخ‌گویی است؛ به بیان خلاصه و ساده‌، پرسشگری حق مردم و پاسخگویی وظیفه ما مسئولان است.

وی با توصیه به فرمانداران در خصوص کنترل دقیق عملکرد مجموعه تحت مدیریت‌شان و نظارت بر آنچه در این مجموعه انجام می‌شود، افزود: فرمانداران باید دقت کنند که در شرح وظایف آنها چند بار کلمه «نظارت» به کار برده شده و با دقت نظر در این باب به اهمیت موضوع بیش از پیش واقف شوند و بر این اساس نباید هیچ حاشیه امن و حیاط‌خلوتی در اداره یا دستگاهی وجود داشته باشد که از دایره نظارت فرمانداران خارج باشد.

خوش‌اقبال خاطر نشان کرد: در انجام امور باید همواره سه مؤلفه نظارت، هماهنگی و پیگیری به عنوان سه رکن مهم در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

وی گفت: فرمانداران باید بخشداران را به سرکشی از روستاها ترغیب کرده و در مراکز دهستان‌ها جلسات دوره‌ای با مدیریت بخشدار و ادارات ذیربط برگزار کنند و خود نیز نباید از این موضوع غافل باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اهمیت حضور فرمانداران و بخشداران در روستاها را یادآوری کرد و افزود: حضور عینی و ملموس فرماندار و بخشدار در یک روستا سبب خرسندی مردم آن منطقه از مسئولان شده و این کار در نهایت عامل جلب رضایت هرچه بیشتر مردم از نظام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضرورت همرنگ بودن مسئولان با مردم را یادآوری کرد و گفت: چه اشکالی دارد در بعضی مواقع خود فرماندار، شخصاً و بدون وسیله نقلیه، با خانواده یا بدون حضور خانواده به خرید منزل مبادرت کند؟ انجام کارهایی ار این دست، بر افق دید مردم تأثیرگذار بوده و دیدگاه مثبت شهروندان به مسئولان را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: فرمانداران باید، حضور در میان مردم، مردمی بودن به معنای عام کلمه، حضور در مساجد، محافل و سالن‌های ورزشی و در مجموع، انجام چنین اموری را در برنامه کاری خود قرار دهند.

خوش‌اقبال با تأکید بر اینکه در نگاه یک فرماندار، به هیچ وجه نباید شهروند درجه یک و دو وجود داشته باشد خطاب به فرمانداران تصریح کرد: در برخورد با مردم رعایت احترام و تواضع را در دستور کار قرار دهید و تلاش کنید همه شهروندان را با یک دید ببینید.

وی با بیان اینکه چون ما مسئولیت داریم حتماً زیر ذره‌بین مردم قرار داریم گفت: نباید کاری کنیم که به شأن و جایگاه‌مان لطمه وارد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با نقل این جمله از امام راحل(ره) که «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید»، خاطر نشان کرد: باید یقین بدانیم که همه ما در محضر حق‌تعالی هستیم و خداوند را در هر حال ناظر بر اعمال بندگانش بدانیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
جناب اقاى خوش اقبال عزيز به فرمانداران ومديران كل استان بفرماييد با مردم صادق وراستگو باشند كافى است شما وعدهاى داد شده بعضى از مديران را در اين چهار سال بررسى كنيد ببينيد چه بر سر اعتماد مردم اوردند به فرمانداران دستور دهيد مثلث اقتصادى استان در انتصابات سياسى انها دخالت نكنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار