کد خبر: ۵۵۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 21 January 2018

عضو هیئت ‌رئیسه کمیسیون قضایی مجلس، یحیا کمالی‌پور، درباره سارق ۳۴ ساله‌ای که در مشهد گوسفند دزدیده بود و... گفته: «وقتی در کشور شاهد اختلاس‌های میلیاردی و رانت‌های میلیاردی و جرائم سنگین‌تر هستیم، حکم سارق گوسفند قابل ‌تأمل است».

ولی ما از این حکم اصلا تعجب نکردیم. چرا؟ ببینید الان سال‌هاست که ما اخبار اختلاس و زمین‌خواری و املاک ‌‌نجومی‌خواری و رانت‌خواری و تولید خودروی غیراستاندارد و فروختن آن به مردم و ساختن مسکن‌های نامهربان بدون در نظر گرفتن امنیت جان افراد و ... را می‌شنویم. خب تا الان چه اتفاقی افتاده؟ هیچی.

نمونه بارزش همین محمودرضا خاوری که مدیرعامل بانک اصلی کشور بود و سه ‌هزار میلیارد تومان خورد و یک لیوان آب هم روش و رفت کانادا، بغل سلین دیون، همسایه‌شان شد.

ببینید، بابای ما هم همیشه این‌طوری بود. وقتی می‌دید داداش بزرگ ما گوش به حرف نمی‌دهد و سیگار می‌کشد و خلاف می‌کند و درس نمی‌خواند و سر کوچه مزاحم ناموس مردم می‌شود و بدون گواهی‌نامه رانندگی می‌کند و توی خیابان دعوا راه می‌اندازد و شیشه همسایه‌ها را می‌شکند و لاستیک ماشین معلم‌های مدرسه را پنچر می‌کند و از جیب همه، از جمله خود بابای ما پول کف می‌رود و آشغال‌ها را زمین می‌ریزد و دستشویی می‌رود نظافت را رعایت نمی‌کند و پشت کفشش را می‌خواباند و از همه بدتر، قیمه‌ها را مدام می‌ریزد توی ماست‌ها و برعکس، فکر می‌کنید چه‌کار می‌کرد؟ هیچی. می‌آمد و نهایتاً ما را که بزرگ‌ترین خلاف‌مان این بود که مشق‌مان را یک‌صفحه در میان می‌نوشتیم، گوش‌مان را می‌گرفت و می‌پیچاند. ما می‌گفتیم چرا؟ می‌گفت تا حساب کار دست داداشت بیاید. بعد می‌گفت من به در می‌گویم دیوار بشنود. منتها وقتی من بهش توضیح می‌دادم دیوار جاندار نیست و نمی‌تواند بشنود، دوباره گوشم را می‌پیچاند.

حالا خاوری و باقی آنها که تخورپخور کردند، با شنیدن خبر گوسفنددزد مشهدی حتما حساب کار می‌آید دستشان و پول بیت‌المال را برمی‌گردانند.

شرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار