نقل قول استاندار کردستان از وزیر راه
استاندار کردستان گفت: با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی ظرف ماه آینده ۲۰ پرواز جدید صبح و عصر در فرودگاه سنندج برقرار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ 10 January 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، استاندار کردستان با وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد، افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج در هفته، توسعه راه‌های اصلی و فرعی شهری و روستایی، تقویت زیرساخت‌ها و تاکید بر شتاب بخشی به پروژه ریلی کردستان از جمله مهمترین موضوعات این دیدار بود.

بهمن مرادنیا اهداف این جلسه را بررسی مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های راه و شهرسازی در حوزه مسکن، راه، حمل و نقل، فرودگاه، راه آهن، بافت‌های فرسوده شهری، پروژه‌های ملی، راه‌های روستایی و نگهداری جاده‌ها برشمرد.

وی افزایش تعداد پروازهای تهران به سنندج را مطالبه عمومی مردم استان عنوان و اظهار کرد: با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی ظرف ماه آینده ۲۰ پرواز جدید صبح و عصر در فرودگاه سنندج برقرار می‌شود.

استاندار کردستان با بیان این که از مسیر همدان خط آهن به سمت سنندج حرکت خواهد کرد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از هفته آینده عملیات ریل‌گذاری خط آهن سنندج به عنوان یکی از مهم‌‌ترین مسیرهای در دست ساخت وزارت راه و شهرسازی با سرعت و دقت بیشتری آغاز خواهد شد و ریل‌ها به منطقه حمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این جلسه قطعاً در حوزه حمل و نقل، نگهداری از راه‌ها و شتاب‌بخشی به احداث پروژه‌ها در بخش راه‌های اصلی و روستایی اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت، افزود: به منظور تسریع در عملیات ساخت کریدور شمال جنوب در محدوده استان کردستان وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه دستور بهره‌گیری از ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را خواهد داد.

مرادنیا از احداث ۴۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی در استان با استفاده از اختیارات ماده ۵۶  نیز خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این ماده ‌واحده اگر پیمانکاران در پروژه‌ها تعجیل داشته باشند، دولت پرداخت سود به آنها را تضمین می‌کند.

وی از گفت‌وگو در خصوص بازآفرینی و توانمندسازی محدوده‌ها و محله‌های ناکارآمد شهری استان نیز خبر داد و گفت: طرح بازآفرینی در چند محله و محدوده بافت قدیمی و فرسوده سنندج به زودی آغاز می‌شود.

استاندارافزود: تامین و تخصیص اعتبارات پروژه‌های ملی در دست اجرای استان از وزیر راه شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار