معاون رئیس جمهور: «سرشماری را در خصوص برآورد نرخ بیکاری معتبر نمی‌دانم»
اصرار غیرضروری و ناصواب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بر ارائه آمار غیررسمی بیکاری با وجود چندین بار یادآوری رسانه‌ای در این خصوص، بالاخره امروز با واکنش یک مقام عالی کشوری مواجه شد؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، سرشماری را در خصوص برآورد نرخ بیکاری معتبر ندانست.
کد خبر: ۵۴۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 04 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، امروز در نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان حضور یافت و مستمع اظهارات مدیران و رؤسای دستگاه‌های عضو ستاد شد.

درباره آنچه از سوی سخنرانان بیان شد مطلب تازه و قابل عرضی وجود ندارد؛ همان داستان همیشگی ارائه گزارش کار و بازخوانی آمارهای تأسف‌باری که برآیند عملکرد همین مسئولانی است که در سال‌های گذشته بر مصدر امور بوده و امروز هم در جلسه حضور داشتند.

برای نمونه، «محمد دره‌وزمی» در بخشی از سخنان خود در این جلسه گفت: «از سال 94 که کارگروه تسهیل در کردستان فعال شده، 108 جلسه، شامل 51 جلسه کارگروه و 57 جلسه کمیته کارشناسی تشکیل دادیم که حدود 8173 نفرساعت جلسه برای کمیته و کارگروه تشکیل دادیم؛ در 51 جلسه کارگروه 355 طرح مطرح شده و 512 مصوبه داشتیم».

معلوم نیست در جلسه‌ای که با عنوان اقتصاد مقاومتی و در حضور معاون رئیس جمهور در کردستان تشکیل می‌شود این گزارش کار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، به چه کار معاون رئیس جمهور می‌آید و در نهایت چه دردی از مردم این استان دوا می‌کند؟

اما موضوع اصلی نوشتار؛ محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، یازدهم مهرماه 96 در یک نشست خبری، مرجع رسمی اعلام آمار اشتغال را مرکز آمار ایران و سایت این مرکز اعلام کرد؛ بنا بر این اظهارات، روشن است آنچه از سوی همه مدیران دولتی در حوزه آمار اعلام می‌شود، باید مستند به اطلاعات منتشره در سایت مرکز آمار ایران باشد.

مضمون آنچه از قول «نوبخت» نقل شد، بارها و بارها توسط همین رسانه به مدیران ارشد استان کردستان یادآوری شده ولی کمترین تأثیری در رویکرد برخی مدیران، بویژه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان و زیرمجموعه وی نداشته است؛ اصرار بی‌مورد آنها بر ارائه آماری غیر از آنچه از سوی مدیران ارشد کشور به عنوان آمار رسمی بیکاری قابل پذیرش است، بالاخره امروز با واکنش معاون رئیس جمهور مواجه شد.

«بهرام نصراللهی‌زاده»، در جلسه امروز به گزارشی که با عنوان «سیمای بیکاری استان کردستان» از آن یاد شد اشاره کرد و گفت: آماری که قرار است در جلسه ارائه شود بر مبنای سرشماری رسمی سال 1395 است و به نظر بنده، «می‌شود» آن را به عنوان رسمی‌ترین و معتبرترین آمار در این حوزه قلمداد کرد؛ اما دقایقی نگذشت که مشخص شد نه تنها «نمی‌شود» آمار ارائه شده را به عنوان معتبرترین قلمداد کرد بلکه معاون رئیس جمهور آمار ارائه شده را معتبر ندانست.

جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، در ابتدای سخنان خود به آمار ارائه شده در جلسه اشاره کرد و به صورتی کاملاً محترمانه همه آمار ارائه شده را زیرسؤال برد و گفت: «بنده البته خیلی سرشماری را در خصوص برآورد نرخ بیکاری معتبر نمی‌دانم».

معاون رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان حضور پیدا کرد؛ بیش از 22 دقیقه با عدد و رقم‌های مختلف بمباران آماری شد؛ اعداد و ارقامی که وی آنها را معتبر نمی‌داند و معلوم است که در هیچ جلسه‌ کشوری هم به این آمار و ارقام غیرمعتبر استناد نخواهد کرد.

آنطور که به نظر می‌رسید عصاره غالب اظهارات در جلسه امروز هم، همان جمله همیشگی بود؛ «بانک‌ها همکاری نمی‌کنند»؛ بانک‌ها هم که فعلاً بهانه‌ خوبی برای پاسخ به منتقدان دارند؛ «سامانه کارا غیرفعال است»!

القصه؛ اگر نظر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تغییر کند و بپذیرد که «نمی‌شود» آماری غیر از آمار رسمی بیکاری را به عنوان معتبرترین آمار قلمداد کرد و نیز سامانه کارا فعال شود و بانک‌ها هم همراهی کنند و از اینها مهم‌تر روزها و فرصت‌ها به این سرعت سپری نشوند، شاید بتوان به بهبود امور در استان، با این ترکیب مدیریت اجرایی، دل خوش کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
اين امار ارائه شده توسط اقاى دره وزمى براى دهمين بار بيان ميشه و اكثر مردم استان ان امارها را حفظ شدن اقاى دره وزمى امروز از پيشرفت ساخت سيمان ديواندره گزارش ميدادى مگر نميگفتى كلا با سرمايه گذارى بخش خصوصى ايجاد ميشه چه شد از جلو گيرى از خام فروشى معادن گزارش ميدادى كه چهار سال استان ... اخرش ده كارگاه سنگ تراشى سريش اباد شده كه لاشه هاى زير ١٠٠كيلو گرمى را تحويل ميگيرند راستى كوپ سنگ مرمر خام فروخته ميشه يا فراورى ميشه از سنگ اهن چه خبر از شهرك صنعتى شماره ٣كه كلنگ زنى شد چه خبر
اقاى مرادنيا باید گروهى را مامور كند تا وعدهاى ... را بررسى كند كه چه بر سر اعتماد مردم اورديد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
پیشنهاد میکنم برای اینکه برخی مدیران عزیز ما به زحمت نیفتند یک فیلم از اظهاراتشان گرفته شود و در هر جلسه همان فیلم روشن شود دیگه چه کاریه تو هر جلسه این صحبت ها تکرار بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
اقاى دره وزمى قول دادى ايميدرو وايدرو دراستان سرمايه گذارى ميكنند چى شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
اقاى مرادنيا مديران اقتصادى استان ناتوانند واز روابط قوى با مديران اقتصادى كشور بى بهره هستند اينان فقط ... در استان هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
حرف های جلسه قبل اقايان مديران اقتصادى استان را در زمان اقاى زاهدى با اقاى انصارى در جلسه اقتصاد مقاومتى با حرف هاى امروز شان مقايسه كنيد اصلا فرق چندانی نكرده واقعا اقاى انصارى با توجه به هوش و حافظه قويش در مورد اين اقايان و استان چه فكر ميكند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار