رئیس بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان:
رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: افزایش قیمت شیر در هفته گذشته مصوب شد، ولی با اخذ نامه ای از وزارتخانه مبنی بر کاهش قیمت شیر، ما قیمت را به روال گذشته برگردانده و اگر کارخانه‌ای شیر را بیشتر از 1500 تومان عرضه کند، تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 02 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، استان کردستان با تولید 226 هزار تن شیر در سال، رتبه دهم تولید شیر را در کشور به خود اختصاص داده است و  این موضوع سبب شده که سرانه تولید، 150 کیلوگرم در سال باشد و سرانه مصرف در استان سالانه 102 کیلوگرم است.

خسروی، که 15سال است دامداری می‌کند، گفت: روزانه 250 کیلو شیر به دلالان شیر تحویل می‌دهیم و این در حالی است که قیمت تغییری نداشته و هر کیلو شیر با قیمت 1250 تومان فروخته می‌شود.

زمانی، دامدار اهل روستای «باباریز» سنندج هم اظهار کرد: علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌های دام از جمله، ذرت، کنسانتره، علوفه و کاه و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در دامداری‌های استان، ولی قیمت شیر همچنان پایین است.

بیشتر پیگیر موضوع شدیم، خدایی، صاحب یکی از کارخانه‌های فرآوری استان هم درباره افزایش قیمت خاطر نشان کرد: چندین سال است که قیمت شیر هیچ افزایشی نداشته و با کسب مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، قیمت شیر را از 1500 تومان به 1700 تومان اضافه کرده‌ایم.

وزیری، صاحب یکی دیگر از واحدهای فرآوری لبنیات در کردستان هم گفت: یک کیلو شیر از درب دامداری تا به دست مصرف کننده برسد، بیشتر از 1400 تومان تمام می‌شود و اگر قیمت شیر، با این وضعیت پیش برود، کارخانه‌های فرآوری تعطیل و بیکاری بیشتر می‌شود.

فرزاد سردارزاده، رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم تصریح کرد: افزایش قیمت شیر در هفته گذشته مصوب شد، ولی با اخذ نامه‌ای از وزارتخانه مبنی بر کاهش قیمت شیر، ما قیمت را به روال گذشته برگردانده و اگر کارخانه‌ای شیر را بیشتر از 1500 تومان عرضه کند، تخلف محسوب می‌شود.

صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار