وزیر کشور:
وزیر کشور از توقف کوله‌بری با مصوبه دولت خبر داد و گفت: این امر تبعات اجتماعی و امنیتی در برخی مناطق خواهد داشت اما باید توجه داشت که از انجام کوله‌بری درآمد زیادی به خود کوله‌برا‌ن نمی‌رسد و کرامت انسانی آنها حفظ نمی‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 17 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: مصوبه‌ای در دولت برده‌ایم و تصویب کرده‌ایم که کوله‌بری در مرزها متوقف شود.

وی گفت: این امر تبعات اجتماعی و امنیتی در برخی مناطق خواهد داشت اما باید توجه داشت که از انجام کوله‌بری درآمد زیادی به خود کوله‌برا‌ن نمی‌رسد و کرامت انسانی آنها حفظ نمی‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: به جای عملیات کوله‌بری امتیازات و تخفیفات ویژه‌ای به کسانی که کارت پیله‌وری دارند داده خواهد شد که آنها از مرز استفاده کرده و کالاهای خود را در بازارچه های مرزی بیاورند.

وی گفت: بر این اساس 15 بازارچه مرزی ایجاد می‌شود و به روستائیانی که در 50 کیلومتری مرزها قرار دارند کارت پیله وری داده می‌شود تا از تخفیفات گمرکی بهرمند شوند و به جای آن مرزها برای ورود کالا به کشور به شکل قبل بسته خواهد شد.

رحمانی فضلی همچنین با بیان این که مرزهای مرچین و باشماق امروز باز می‌شود افزود: سه مرز تمرچین ، باشماق و پرویز خان در زمان نا آرامی‌های اقلیم عراق بسته شد اما این تصمیم صورت گرفته است که امروز باز شوند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار