رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: صنعت مرغ‌داری استان در شرایطی به اولین صنعت فعال کردستان بدل شده است که این استان از عدم سرمایه‌گذاری رنج می‌برد.
کد خبر: ۵۳۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 16 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، خالد جعفری اظهار کرد: از سیاست توسعه مرغ داری‌های استان حمایت می‌کنیم، چون هدف ما در صنعت طیور، هم تولید برای مصرف داخلی و صادرات به کشورهای دیگر است.

وی مازاد تولید گوشت مرغ در کشور را 5 درصد اعلام کرد و گفت: خوشبختانه کمبودی در عرضه مرغ در استان و کشور نداریم و تلاش ما در جهت ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست، برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه میزان جوجه‌ریزی مرغداری‌ها و صادرات مرغ به کشورهای خارجی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نبود انسجام کشوری در صنعت مرغ داری را آفت این صنعت دانست و تصریح کرد: سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در صنعت مرغداری استان یک اتفاق عامل‌المنفعه است که توانسته‌ایم بخش خصوصی را بیشتر از بخش‌های دیگر در تولید وارد کنیم.

وی گفت: صنعت مرغ‌داری استان در شرایطی به اولین صنعت فعال کردستان بدل شده است که این استان از عدم سرمایه‌گذاری رنج می‌برد و امروزه به لطف خدا و تلاش مجموعه جهاد کشاورزی وضع مرغداران استان مطلوب است.

جعفری افزود: ظرفیت جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان در سال 1385 در هر دوره حدود 4 میلیون قطعه بوده که امروز این میزان به 14.5 میلیون قطعه در هر دوره رسیده است.

وی حمایت از صنعت مرغداری استان را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان دانست و گفت: تنها صنعتی که در شرایط نامناسب اقتصادی کشور به تنهایی و بدون حمایت دولت سرپا ایستاده و رونق می‌گیرد صنعت طیور است.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار