دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه نخستین اقدام تروریستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان کردستان انجام شد، گفت: بالغ بر ۱۰ درصد از آمار شهدای ترور کشور مربوط به این استان است.
کد خبر: ۵۳۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 16 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد در آستانه برگزاری یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات تروریستی در کشورمان آغاز شد، اظهار کرد: نخستین اقدام تروریستی بعد از انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ در سنندج به وقوع پیوست.

وی گفت: از ۲۲ تا ۲۹ بهمن ماه سال ۵۷، در مجموع ۱۱ اقدام تروریستی در کردستان انجام شد و از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید این استان یک هزار و ۸۷۰ نفر در عملیات تروریستی یا در مبارزه با تروریسم به شهادت رسیدند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه هنوز بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب کشورمان با موضوع ترور درگیر است، تصریح کرد: به همت بنیاد هابیلیان آمار شهدای ترور کشور طی بیش از دو سال کار تحقیقاتی جمع آوری شده است.

وی تعداد شهدای ترور کشور را ۱۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد شهدا توسط بالغ بر ۳۵ گروه تروریستی در ایران به درجه شهادت نائل شدند و از این تعداد هم ۱۲ هزار نفر توسط منافقین به شهادت رسیدند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد شهدا ترور کشور مربوط به کردستان است، افزود: در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۵۷ گروهک کومله با هلی‌کوپتر مردم استان را مورد هدف قرار دادند و در این اقدام تروریستی حدود ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ۵۰۰ نفر هم زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار اقدامات تروریستی بعد از تهران مربوط به کردستان بود، اظهار کرد: حدود ۴۰ تن از علمای اهل سنت استان، ۵۰ کارمند، ۲۰ زن خانه‌دار، ۱۰۰ نفر کارگر،۲۰ نفر کودک، ۷۰ نفر معلم و دانشجو و دانش آموز و ۱۷۰ نفر از اصناف و اقشار مختلف در کردستان در عملیات تروریستی گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار