رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه ما در دو شهرستان بیجار و سروآباد شاهد رشد منفی جمعیت هستیم گفت: امیدوارم با اقدامات قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه که با همکاری و هماهنگی دولت پروژه‌ها را پیش می‌برند روند رشد منفی جمعیت متوقف شود.
کد خبر: ۵۳۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 12 December 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار کرد: دولت چند کار ویژه برای توسعه روستاها در کشور مد نظر دارد که باید در طول برنامه ششم ۲۵ هزار روستا در بخش‌های مختلف توسعه پیدا کنند.

وی گفت: سهم استان کردستان از طرح توسعه روستا ٨۳۵ روستا است که با اجرای کامل این طرح سیمای اکثر روستاهای کردستان متحول می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان یکی از مشکلات عمده استان و خصوصاً شهر سنندج را حاشیه‌نشینی دانست و تصریح کرد: دلیل عمده این حاشیه‌نشینی و رشد آن مهاجرت روستاییان به دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب و اشتغال قابل قبول در روستاها است.

وی طرح قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه در کردستان را ستودنی دانست و گفت: این کار چون مشارکتی، با مردم و برای مردم است امید است در کمترین زمان به نتیجه دلخواه و پیش بینی شده برسد.

نصراللهی‌زاده با انتقاد از اینکه ما متاسفانه روستاهایمان را رها کرده‌ایم افزود: لازم است روستانشینان نیز از همان رفاه و امکانات شهرها برای ماندگاری در روستاها برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه ما در دو شهرستان بیجار و سروآباد شاهد رشد منفی جمعیت هستیم اظهار کرد: امیدوارم با اقدامات قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه که با همکاری و هماهنگی دولت پروژه‌ها را پیش می‌برند روند رشد منفی جمعیت متوقف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: اگر ما در روستاها امکانات مناسب و اشتغال قابل قبول ایجاد کنیم قطعاً کسانی که مجبور به مهاجرت به شهرهای استان و دیگر استان‌ها شده‌اند باز خواهند گشت.

وی با اشاره به اینکه در سند جامع توسعه استان که تهیه کرده‌ایم محورهای توسعه هر شهرستان کاملاً مشخص شده افزود: ما برنامه داریم که محورهای توسعه را در همه دهستان‌های استان مشخص و برای آن برنامه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار