در پی انتشار مصاحبه‌ تابناک کردستان با رئیس شورای شهر سنندج با عنوان «ساخت‌وساز غیرمجاز «استانداری کردستان» و «اوقاف» در سنندج» به تاریخ 10 آذرماه 1396، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان جوابیه‌ای ارسال کرد. متن جوابیه ارسالی عیناً منتشر می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 12 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، جوابیه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان به مصاحبه تابناک کردستان با رئیس شورای شهر سنندج با عنوان «ساخت‌وساز غیرمجاز «استانداری کردستان» و «اوقاف» در سنندج»، عیناً منتشر می‌شود:

جناب آقای فرید کریمی

مدیرمسئول محترم خبرگزاری تابناک کردستان

با سلام و صلوات

با احترام، بازگشت به خبر ریاست شورای شهر سنندج در خصوص عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری توسط اوقاف، جوابیه این اداره کل جهت انتشار به حضور ارسال می‌گردد.

عدم رعایت موازین شرعی در زمینه موقوفات

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان در جوابیه‌ای به خبر رئیس شورای شهر سنندج در خصوص عدم تعامل اوقاف با شهرداری سنندج گفت: شهرداری خود عامل عدم ایجاد تعامل در زمینه های وقفی می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان، علی‌رغم اینکه نامبرده اطلاع دقیقی از قوانین اوقاف در خصوص موقوفات مدیریت موقوفات غیرمتصرفی و قوانین واگذاری اراضی موقوفه ندارد، اقدام به مصاحبه خبری و انتساب ادعای ساخت و ساز غیرمجاز نموده که جای تأمل است، چگونه قبل از اطلاع و اشراف کامل نسبت به موضوع، در این باب مصاحبه نموده است.

در جهت تنویر افکار عمومی بیان این مطلب ضروری است که اوقاف و متولیان عرصه‌های اوقافی اصولاً دستگاه تخصصی ساخت و ساز نبوده و در غالب پروژه‌‌ها از جمله بلوار کردستان و بلوار مرزداران در عرصه‌های اوقافی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجری طرح بوده و تمامی اعتبارات پروژه اعم از هزینه‌های ساخت و ساز و صدور پروانه‌های ساختمانی و... برابر موافقت نامه‌های اصولی طرح و پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده در اعتبارات تملک دارایی به مجری طرح واگذار شده است که این مهم اصولاً و به لحاظ قانونی ارتباطی به دستگاه واگذار کننده عرصه اوقافی با حق تملک اعیان به اشخاص حقیقی و حقوقی ندارد بلکه تکلیف قانونی دستگاه مجری ساخت و ساز است.

همچنین برابر موافقتنامه اصولی طرح صادره از سازمان برنامه و بودجه یکی پروژه‌های مذکور از مصوبات سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان کردستان بوده که دستگاه مجری طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان می‌باشد.

از طرفی شهرداری با وجود بدهی‌های معوقه چندین میلیاردی به موقوفات، و تصرف در اراضی موقوفات از قبیل پروژه واگذاری شهر بازی شهرداری به بخش خصوصی در اراضی موقوفه باغ ژاله سنندج و ورودی شهر سنندج از سمت سقز در اراضی موقوفه بانو ماهرخسار معتمدوزیری در اجرای طرح توسعه معابر و راه‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی تملک اراضی موقوفه، خود دلالت قاطع بر عدم تمایل شهرداری به تعامل و همکاری با اوقاف و متولیان است.

و در پایان شورای شهر و شهرداری به عنوان نهادهای متولی اموال عمومی باید حساسیت بیشتری نسبت به مسائل شرعی و وقفی داشته باشد زیرا که اوقاف و امور خیریه استان جهت احقاق حقوق موقوفات از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
درود بر اوقاف کردستان که واقعا ازحق موقوفات بدرستی دفاع منطقی میکنه و اجازه تعرض موقوفه خواران به املاک وقفی رو نمیده.
رضا فتحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
اوقاف و شهرداری باید تعامل بیشتری داشته باشند هر دو مردمی هستند البته اوقاف امانتدار خیرین هم هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار