گوهری: رسانه‌ها‌ صبر و حوصله‌ داشته ‌باشند
فرمانده پلیس راه کردستان به تصادفات و نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در زمان وقوع تصادفات برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست صبر و حوصله داشته باشند تا شاهد ارائه درست‌ترین آمار به جامعه باشیم.
کد خبر: ۵۳۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 10 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، عیسی گوهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج، اظهار کرد: طرح زمستانه پلیس از فردا آغاز می‌شود و تا بیستم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری مانور اجرای طرح زمستانه پلیس راه با حضور دستگاه‌های مختلف در سطح استان، گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این طرح، تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و غیره با همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

فرمانده پلیس راه کردستان با بیان اینکه در سال گذشته خدمات خوبی در این طرح به مردم ارائه شد، تصریح کرد: هدف اصلی ما خدمت به مردم است و قطعاً با ارتقای فرهنگ ترافیکی شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه 5 تیم ثابت و 5 تیم پشتیبان به صورت شبانه روز در 5 گردنه استان حضور دارند، گفت: این افراد به صورت شیفتی در راستای خدمات‌رسانی به مردم در این گردنه‌ها حضور فعال دارند.

گوهری با درخواست از مردم برای خودداری از سفرهای غیرضروری، افزود: وجود وسایل مورد نیاز به ویژه زنجیره چرخ برای خودروهایی که بخواهند از مسیرهای استان عبور کنند در روزهایی که بارش برف و باران وجود دارد ضروری است و به خودروهایی که این امکانات را نداشته باشند اجازه تردد داده نمی‌شود.

وی به تصادفات و نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در زمان وقوع تصادفات برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست صبر و حوصله داشته باشند تا شاهد ارائه درست‌ترین آمار به جامعه باشیم.

فرمانده پلیس راه کردستان به تصادف زنجیره‌ای روز گذشته مسیر دیواندره به سقز اشاره کرد و افزود: در این تصادف در مجموع چند خودرو با هم تصادف کردند که متاسفانه منجر به فوت 5 نفر شده و 10 نفر هم زخمی شدند.

وی اظهار کرد: 6 نفر از این مصدومین وضعیت نامناسب داشتند که امروز 2 نفر ترخیص و در حال حاضر 4 نفر مصدوم که یک نفر در بیمارستان سنندج و 3 نفر در بیمارستان دیواندره بستری هستند.

گوهری در مورد وضعیت جاده‌ها در استان هم گفت: اقدامات خوبی در زمینه ساخت و سازها طی 2 سال اخیر در سطح استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به دو بانده شدن 10 کیلو متر از گردنه مروارید به عنوان یکی از پر حادثه ترین نقاط در استان خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در جاده سقز بویژه در مسیر شهر صاحب انجام و این مسیر کلاً چهار بانده شده است.

فرمانده پلیس راه کردستان با بیان اینکه وضعیت جاده‌های استان با وجود تمام اقدامات انجام گرفته هنوز مشکلات زیادی دارد، افزود: جاده‌های استان در حالی که استاندار فرعی دارند ولی کاربری آنها ترانزیتی است.

وی خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر چندین مورد واژگونی تریلی حامل سوخت را داشته‌ایم که منجر به فوت یکی از رانندگان نیز شده است.

گوهری از اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای عبور و مرور ماشین‌های ترانزیت در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: محدودیت ترافیکی برای تردد این کامیون از ساعت 4 عصر تا روشن‌شدن هوا اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه محور سنندج ـ همدان بیشترین آمار تصادفات را در سطح استان به خود اختصاص داده است، افزود: بیشترین تصادفات براساس طول مربوط به محور سنندج به کرمانشاه و محور دیواندره ـ سقز از دیگر محورهای پر تصادف در سطح استان است.

فرمانده پلیس راه کردستان اظهار کرد: واژگونی با 47 درصد از مجموع تصادفات بیشترین نوع تصادفات در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

وی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 33 درصد و عدم توجه به جلو با 20 درصد بیشترین دلایل تصادفات در جاده‌های استان است، گفت: 38 درصد پلاک خودروهای تصادفی در استان کردستان مربوط به سایر استان‌ها و غیربومی است.

گوهری با بیان اینکه 31 درصد از افرادی که آمار تصادفات ما را به خود اختصاص داده‌اند ما بین 30 تا 40 ساله هستند، افزود: 65 درصد تصادفات مربوط به محورهای اصلی، 20 درصد محورهای فرعی و 14 درصد تصادفات در جاده‌های روستایی است.

وی بیشترین آمار تصادفات را مربوط به ساعت 12 تا 16 بعد از ظهر با 22 درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار تصادفات در جاده‌های استان مربوط به روزهای آخر هفته است که 36 درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

فرمانده پلیس راه کردستان افزود: در حال حاضر دوربین ثبت تخلفات در سطح جاده‌های استان نداریم اما 40 دوربین‌ نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به صورت جدی پیگیر تبدیل گاردریل‌ها به نیوجرسی هستیم و در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است.

گوهری با بیان اینکه به عنوان حافظان امنیت مردم در سطح جاده‌های استان از کوچکترین موارد گذشت نمی‌کنیم، گفت: اما باید قبول کنیم کار در حوزه ساخت و نگهداری راه‌ها در استان ما به لحاظ توپوگرافی و کوهستانی بودن نسبت به سایر استان‌ها تفاوت دارند.

وی از وقوع 19 فقره تصادف در مسیر مریوان ـ سنندج به وسیله تانکرها در 6 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: یک نفر فوت و 5 نفر هم بر اثر این تصادفات زخمی شده است.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار