وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: موضوع طرح فیلترینگ غیرهمسان که در برخی منابع خبری مطرح شده از اساس کذب است.
کد خبر: ۵۳۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 10 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدجواد آذری جهرمی دیروز در صفحه توئیتر خود نوشت: موضوعی که این روزها تحت عنوان طرح فیلترینگ غیرهمسان همراه با جزئیاتی منتشر شده است، از اساس کذب است.

وی گفت: تاکنون طرحی با این مضمون در وزارت ارتباطات مطرح نشده است.

به گزارش ایرنا برخی پایگاه های اطلاع رسانی در روزهای اخیر نوشته‌اند: «طرحی که آذری جهرمی جهت «غیرهمسان سازی نظام فیلترینگ» به دادستانی ارائه کرده است بدین معنی است که هر فرد ملزم خواهد بود برای دسترسی به اینترنت با نام کاربری خود به اینترنت ورود کند.

این پایگاه های اطلاع رسانی نوشته اند: وزیر ارتباطات در روزهای گذشته توضیحاتی پیرامون بحث فیلترینگ شبکه‌های مجازی ارائه کرد و خبر داد که طرح پالایش (فیلترینگ) هوشمند فضای مجازی در حال پیگیری است؛ طرحی که به گفته وی، احتمالاً تا سه ماه آینده آماده پیاده‌سازی شود.

«محمدجواد آذری جهرمی» در توضیح راهکار دولت جهت طبقه بندی دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت گفت که دستورالعملی جهت «غیرهمسان سازی نظام فیلترینگ» آماده شده و قرار است به دادستانی ارائه شود.

به گفته وزیر ارتباطات، پیرو مذاکرات مکتوب با دادستانی این موضوع مورد موافقت قرار گرفته شده است.

جهرمی در این ‌باره خاطر نشان کرد: «با پیشرفت برنامه‌ها اکنون اغلب برنامه‌ها از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند که عملاً امکان فیلترینگ هوشمند روی آنها وجود ندارد. متاسفانه به دلیل آنکه بخشی از ترافیک این شبکه اجتماعی روی الگوریتم رمز رفت، اعمال سیاست فیلترینگ هوشمند ممکن نشد. به همین دلیل تاثیرگذاری این پروژه روی شبکه‌های اجتماعی کم شده است.»

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار