دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله:
دبیر علمی نخستین گنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله ناقلین و تغییرات آب و هوایی به امکان انتقال طاعون در مناطق غرب ایران اشاره کرد و گفت: امکان انتقال طاعون در غرب ایران به خصوص در استان کردستان وجود دارد اما هنوز بیماری از این منطقه گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۳۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 03 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، دکتر حسن وطن‌دوست امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله ناقلین و تغییرات آب و هوایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری سالک در اکثر استان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون این بیماری از 17 استان گزارش شده است؛ اصفهان و شیراز از جمله استان‌های شایع این بیماری هستند؛ این بیماری در مناطق مرزی ایران و عراق شایع‌تر است.

وی به امکان انتقال طاعون در مناطق غرب ایران اشاره کرد و گفت: امکان انتقال طاعون در غرب ایران به خصوص در استان کردستان وجود دارد اما هنوز بیماری از این منطقه گزارش نشده و دست اندرکاران حوزه بهداشت این بیماری را کنترل کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله بوسیله ناقلین و تغییرات آب و هوایی و سومین کنگره ملی حشره شناسی با حضور محققان ایرانی و خارجی از امروز ( 12 آذر ماه ) در سالن همایش دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز بکار کرد و تا 14 آذر ماه به کار خود ادامه می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار