استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: مرز رسمی باشماق مهمترین عامل توسعه استان و حتی کشور است.
کد خبر: ۵۳۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 29 November 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مریوان، بهمن مرادنیا امروز در جلسه شورای توسعه شهرستان مریوان با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: در شهرستان های مرزی استان کردستان مردمانی فهیم همراه با پتانسیل‌های بسیار گسترده و وسیعی وجود دارد که مسئولان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند

وی گفت : در شهرستان مریوان پتانسیل‌های بسیار وسیعی در زمینه گردشگری و توریستی وجود دارد که متاسفانه با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

استاندار کردستان تصریح کرد: رفع مشکلات و معضلات موجود نیازمند اهتمام کامل مسئولان و یاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و باید برای رفع این مشکلات موجود از تمام توان و خود استفاده کنیم.

وی گفت : با توجه به آمارهای موجود میزان تبادلات کالا از مرز ترکیه به اقلیم کردستان عراق از 8 میلیارد دلار به 2.5 میلیارد دلار کاهش یافته است لذا این بهترین فرصت موجود برای افزایش میزان تبادلات کالا و ایجاد بازاری در اقلیم کردستان عراق برای محصولات موجود و تولیدات داخلی کشور از طریق مرز رسمی باشماق به وجود آمده است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

مرادنیا مرز رسمی باشماق را مهمترین عامل توسعه استان و حتی کشور عنوان کرد و افزود: اگر بتوان میزان بهره‌مندی از تبادلات مرزی را در این مرز افزایش داد می‌توان روند توسعه همه جانبه استان کردستان را فراهم نموده و میزان بهره‌مندی منابع ملی را نیز بیش از پیش فراهم کرد.

وی اظهار کرد : امروزه در کشور عراق شهرهای زیادی ویرانه شده و نیازمند بازسازی است که اگر از این فرصت‌ها به خوبی استفاده شود و زیرساختی برای مرز باشماق و شهرستان مریوان انجام گیرد می‌تواند عامل محرک قوی برای توسعه استان باشد.

استاندار کردستان با اشاره به میزان تردد ماشین‌های سبک و سنگین در مرز رسمی باشماق مریوان افزود: مهمترین و عمده‌ترین مشکل استان کردستان در راه‌های ارتباطی است و اگر بتوان خط راه آهن استان کردستان را به مرز رسمی باشماق رساند بسیاری از مشکلات موجود رفع خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد : امید است که کارهای مطالعاتی اتصال خط راه آهن استان کردستان به مرز رسمی باشماق مریوان از سوی مدیران و مسئولان مربوطه انجام گیرد تا در صورت توان این امر خطیر انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار