آلودگی شدید هوای سنندج برای پنجمین روز متوالی
مسئول پیش‌بینی هواشناسی کردستان در حالی از احتمال افزایش غلظت گرد و غبار در ساعات آینده در کردستان خبر داده که آسمان سنندج در پنج روز گذشته جولانگاه گرد و غبار بود به طوری که وضعیت هوای این شهر صبح چهارشنبه 10 آبان در حالت بسیار ناسالم قرار گرفت و این وضعیت برای همه افراد جامعه آسیب زا است.
کد خبر: ۵۱۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 01 November 2017

به گزارش تابناک کردستان، آلودگی هوای سنندج به دلیل استقرار توده گرد و غبار در آسمان کردستان برای پنجمین روز متوالی تداوم دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان امروز در گفت‌وگو با ایرنا گفت: آمار پایش منتهی به ساعت 8 صبح شاخص آلودگی هوا 256 میکروگرم بر مترمکعب را نشان می‌دهد که 5 برابر حد مجاز و استاندارد است.

وی افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه هوای سنندج در وضعیت ناسالم و روز دوشنبه نیز در وضعیت ناسالم برای افراد قرار گرفته بود و از بامداد تا شامگاه سه‌شنبه نیز حالت ناسالم و خطرناک داشته است.

عبدالوحید ریاضی‌فر تصریح کرد: این شاخص بر اساس PM2.5 در ساعت 5 بامداد امروز به عدد 270 رسید که نسبت به مدت مشابه روز گذشته که 480 بود به حدود نصف کاهش یافته است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان هم با بیان اینکه نیمه غربی و جنوبی استان درگیر پدیده گرد و غبار است، گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی احتمال افزایش غلظت گرد و غبار در ساعات آینده روز جاری وجود دارد.

نشمیل احمدیانی افزود: هم اکنون دید افقی در شهرستان مریوان با 2 هزار متر بیشترین میزان غلظت گرد و غبار را دارد و این دید در شهرستان‌های کامیاران و سنندج هر کدام 3 هزار متر است که 7 هزار متر از میزان دید در یک هوای پاک و استاندارد کمتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار