رئیس اداره راهداری، حمل و نقل بیجار با محکوم کردن اقدام یک پیمانکار و بستن جاده ارتباطی در دست احداث بیجار همدان گفت: انسداد جاده باید با مجوز قانونی و نصب علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی باشد و هر اقدامی که فراتر از این باشد، غیرقانونی و محکوم است.
کد خبر: ۵۱۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 29 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، هفته پیش یکی از پیمانکاران طرف قرارداد با اداره راه سازی شهرستان بیجار به دلیل عدم پرداخت مطالباتش از سوی راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای بیجار، اقدام به مسدود کردن جاده ارتباطی در دست احداث کمربندی بیجار همدان برای مدت چند ساعت کرد و مشکلاتی را برای مردم و وسایل نقلیه عبوری در این مسیر ایجاد کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بیجار در خصوص علت بسته شدن جاده در دست احداث بیجار همدان توسط پیمانکار گفت: پیمانکار با هدف وصول طلبش، اقدام به بستن این مسیر برای چند ساعت کرده بود که کاری غیراصولی است که امنیت و جان مردم را تهدید کرد.

کورش پورجعفری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با وجود آنکه این جاده هنوز به طور قانونی تحویل راهداری نشده است ولی مردم از آن استفاده می‌کنند بنابراین به خاطر امنیت جان مردم هم که شده باید احتیاط لازم برای هر گونه مسدود کردن راه، مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی به ترمیم قسمت‌هایی از جاده قدیم و روکش آسفالت آن برای رفاه حال مردم این شهرستان و خودروهای عبوری نیز اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات موجود همکاری زیادی با پیمانکار در زمینه تسریع در اتمام جاده جدید صورت گرفت بنابراین پیمانکار نباید خود سرانه اقدام به مسدود کردن جاده می‌کرد.

پورجعفری از برداشته شدن موانع و باز کردن این راه پس از چند ساعت خبر داد و تاکید کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع عوامل راهداری در محل حاضر و با برداشتن موانع، جاده ارتباطی را باز کردند.

وی یادآور شد: جاده جدید فاقد موارد ایمنی از جمله گاردریل، تابلوهای هشدار دهنده و راهنمایی، خط کشی و شانه خاکی است و تا این نواقص رفع نشود و استاندارد سازی لازم صورت نگیرد مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت و مردم نیز باید همکاری کنند و از این مسیر تردد نکنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل بیجار گفت: بخش های زیادی از جاده قدیم بیجار همدان، بهینه سازی و لکه گیری شده است و مردم می توانند بدون دغدغه تا افتتاح جاده جدید، از این مسیر استفاده کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار نیز در خصوص این اتفاق گفت: جاده جدید در شرف بهره برداری و رفتن زیر بار ترافیکی است و موارد جزئی مانده که در حال بر طرف شدن است و اقدام پیمانکار به خاطر عدم پرداخت بدهی‌اش از سوی راه و شهرسازی بود که با قول مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، این بدهی به زودی پرداخت می‌شود.

فرهاد اکبر تاکید کرد: تردد از این جاده به دلیل اینکه هنوز برخی از موارد ایمنی بر طرف نشده و علائم هشدار دهنده و راهنمایی نیز ندارد امکان پذیر نیست و اقدام پیمانکار صرفا برای حفظ جان و مال مردم بوده است.

وی وعده داد: به زودی نصب علائم راهنمایی و هشدار دهنده، ایجاد شانه خاکی و خط کشی این راه ارتباطی به اتمام می رسد و طبق توافقات با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان، نصب گاردریل حاشیه راه بر عهده آن اداره کل خواهد بود.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار