نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ورود سالیانه ۴۰۰ هزار تن برنج قاچاق که عمدتاً آلوده به آرسنیک هستند توسط افراد خاص خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 24 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدحسین قربانی با بیان اینکه آنچه امروز ما را نگران کرده بحث قاچاق برنج است، اظهار کرد: تولیدات داخل کفاف مصرف داخلی را نمی‌دهد و به همین دلیل مجبور هستیم سالیانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن برنج وارد کنیم.

وی گفت: در توافق‌نامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت برای واردات برنج با طرف‌های هندی منعقد کرده‌اند، الزاماً باید برنج‌هایی از این کشور وارد ایران شود که در استان‌هایی کشت شده باشند که خاک پاک دارد و آلوده به آرسنیک نیستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نظارت‌هایی که مجلس در سال‌های اخیر داشته، از مبادی رسمی برنج آلوده وارد کشور نشده و اینگونه برنج‌هایی که آلوده به فلزات سنگین هستند از طریق مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اراده‌ای برای جلوگیری از ورود برنج‌های قاچاق در کشور وجود ندارد، گفت: برخی از محموله‌های قاچاق برنج نیز از طریق مبادی رسمی و از سوی افراد خاص وارد کشور می‌شوند.

قربانی با اعلام اینکه سالیانه حدود 400 هزار تن برنج قاچاق وارد کشور می‌شود که عمدتاً آلوده به آرسنیک است، افزود: این مقدار معمولاً از طریق برخی افراد که دارای رانت‌های خاص هستند وارد کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: بنده آماری دارم که در یک روز حدود 700 تن برنج قاچاق وارد کشور شده است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار