وزیر کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار کردستان:
وزیر کشور با بیان اینکه استاندار باید از ظرفیت اعتدالی در استان استفاده کند و فرقی هم نمی‌کند از کدام جناح و گروه باشد گفت: همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی قانونی کشور مورد تایید و توجه هستند اما در عرصه مدیریت از کسانی که مشی اعتدالی دارند استفاده می‌شود.
کد خبر: ۵۰۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 14 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در آیین تکریم و معارفه استاندار کردستان اظهار کرد: برجام فقط حل یک مسئله سیاسی نبود بلکه اثبات احقاق حق ملت ایران و اثبات دروغ گویی و اتهام و تهمت سلطه و استبداد جهانی بود و برجام با اجماع جهانی حاصل شد.

وی گفت: آمریکایی‌ها بودند که علیه ملت ایران در انقلاب ایستادند و بعد از انقلاب چندین بار کودتا را آزمایش کردند و جنگ را بر این ملت تحمیل کردند همچنین هواپیمای مسافربری ایران را زدند و تحریم و فشار را بر این ملت افزودند و اکنون هم سند بین‌المللی که موجب افتخار این ملت است را در ملأ عام در یک تحریف تاریخی از خلیج همیشه فارس از یک اسم معجول نام بردید؛ شما قابل اعتماد نیستید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: القاعده و طالبان و داعش را آمریکا ایجاد کرد و مگر شما نبودید که در ایام انتخابات گفتید این امریکا بود که داعش را تولید و تقویت کرد و این سخن را همین آقای ترامپ به زبان آورد

وی گفت: ایران مام کردستان است و ما به هیچ وجه حاضر به تغییر مرزهاى جغرافیایی در منطقه نیستیم و این موضع صریح و رسمى جمهوری اسلامی است.

رحمانی فضلی افزود: معتقدیم که در درون مرزها باید همه مردم با هر نوع اعتقاد، نژاد، مذهب و زبان در مقابل قانون اساسی برابر باشند و به حقوقشان برسند و این اعتقاد دینی ماست که در قانون اساسی هم ذکر شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعیین مرزهای منطقه خواست رژیم صهیونیستی و آمریکا است آنهایی که داعش را تقویت می‌کنند و موجب آوارگی ناموس مسلمین هستند چطور می‌توانند به فکر مسلمانان باشند؟ ما بر اساس قانون و اعتقادات و شعور و فهممان مسائل‌مان با یکدیگر را می‌بینیم و حل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسانی که دل در گرو نابودی اسلام دارند در مسائل منطقه دخالت کنند.

وزیر کشور گفت: دنیا بداند که نمی‌تواند با زبان تهدید با ملت ایران صحبت کند.

وی افزود: افزایش وحدت و انسجام توجه به مسائل اقتصادی و معیشت مردم و افزایش قدرت نظامی از مولفه هاى مهم پیش روی ماست.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم تهدیدات را به صفر رسانده و قدرت مداخله دشمنان را به حداقل برسانیم باید اقتصادمان را تقویت کنیم.

وی گفت: دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه دارد و برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد را به سمت دانش بنیان کردن با استفاده از ظرفیت های بومی سوق دهیم.

وزیر کشور افزود: در حوزه قدرت نظامی نیز ما نه هراسی از آنها داریم و نه بر اساس حرف آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم، امنیت‌مان را مدیون مردم هستیم و امنیت را هم بستر توسعه و پیشرفت می‌دانیم.

وی تصریح کرد: از سلاح‌های متعارف و لازم در حدی که قوانین و اعتقادات ما اجازه می‌دهد استفاده خواهیم کرد و آن را توسعه خواهیم بخشید و در این زمینه به حرف کسی توجه نخواهیم کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند استفاده از سلاح هسته ای در اعتقادات ما جایی ندارد و حرام است و ما حتما به نزدیکی آن هم نخواهیم رفت.

وی گفت: براساس اعتقادات دینی‌مان هیچ گاه در موضع تهاجم نیستیم اما در دفاع سخت، استوار و فولادین هستیم، شما نمی توانید دامنه دفاع را تعیین کنید.

وزیر کشور افزود: مردم کردستان مدافع فرهنگ و اعتقادات و تاریخ ایران هستند و ما در این منطقه حساس باید جهشی بلندتر برای توسعه و پیشرفت برداریم.

وی خاطر نشان کرد: استاندار باید از ظرفیت اعتدالی در استان استفاده کند و فرقی هم نمی‌کند از کدام جناح و گروه باشد.

وزیر کشور گفت: همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی قانونی کشور مورد تایید و توجه هستند اما در عرصه مدیریت از کسانی که مشی اعتدالی دارند استفاده می‌شود زیرا اعتدال عین عقلانیت بوده و خواست مردم است و ما نیز افراط و تفریط را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

وی تصریح کرد: قطعاً مدیرانی باید در این دولت باشند که به برنامه دولت اعتقاد داشته باشند و نمی‌توانیم کسانی را که مخالف برنامه‌های دولت هستند در قوه مجریه به کار بگیریم و استفاده کنیم.

روابط عمومی وزارت کشور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار