دادستان عمومی و انقلاب کردستان در گفت‌وگو با تابناک:
دادستان عمومی و انقلاب کردستان با تبریک انتصاب فردی بومی به عنوان استاندار کردستان گفت: انتظار از همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی حمایت از استاندار جدید کردستان است و فعالان سیاسی استان در شرایط حاضر باید به جای تخریب و تحریم، همدلی و همراهی را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۵۰۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲ 12 October 2017

اکبر جوهری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با تبریک انتصاب «بهمن مرادنیا» به سمت استاندار جدید کردستان، اظهار کرد: «مرادنیا» یکی از گزینه‌های مطرح بومی برای تصدی استانداری کردستان بود و از آنجا که انتصاب یک کُرد بومی، پاسخ دولت به بخشی از مطالبات به‌حق مردم شریف کردستان بود، این امر مایه خوشحالی ما و همه کسانی شد که به نوعی دل در گرو آبادی این مرز و بوم دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور شد در روزهای پایانی منتهی به انتخاب استاندار جدید کردستان نام شما به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای تصدی این پست مطرح و سپس این موضوع از جانب شما تکذیب شد، گفت: قرار گرفتن نام بنده در زمره 8 گزینه مطرح برای استانداری کردستان به واسطه لطف و محبت جمعی از افراد ارزشی و معتمد استان، شماری از اعضای خانواده ایثارگران استان و البته حسن‌نظر نمایندگان مردم استان در مجلس بود.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان تصریح کرد: ضمن قدردانی از لطف همه عزیزان از این بابت که توانسته بودم به گونه‌ای به وظایف خود عمل کنم که مورد اعتماد نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفته و به عنوان یک گزینه به دولت معرفی شوم، خداوند متعال را شکر کردم.

وی با اشاره به مطالبه مردم کردستان از دولت برای انتخاب یک گزینه بومی به عنوان استاندار، گفت: انتظار از همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی حمایت از استاندار جدید و تصمیم دولت در انتخاب استاندار بومی برای کردستان است.

جوهری افزود: فعالان و اعضای همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی استان در شرایط حاضر باید اختلاف سلایق را کنار گذاشته و به جای تخریب و تحریم، همدلی و همراهی را در دستور کار خود قرار داده و از همه توان خود برای کمک به استاندار جدید کردستان، استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان خاطر نشان کرد: انتخاب نهایی دولت برای استانداری کردستان یک فرد معتدل است و عدم همکاری همه جانبه با استاندار جدید ممکن است سبب شود مدیر اجرایی ارشد استان نتواند آنطور که شایسته مردم استان است برنامه‌های مدنظر خود را پیاده کند.

وی با اشاره به تبعات عدم توفیق یک استاندار بومی در کردستان گفت: در سال‌های اخیر در مواردی سخنانی غیرکارشناسی ناظر بر عدم توانمندی نیروهای بومی کردستان مطرح شده که به هیچ وجه زیبنده مردم کردستان و جوانان توانمند این دیار نبوده است و چنانچه مدیری بومی نتواند آنچه در توان دارد را بالفعل کند به نوعی اذهان به سمت تصدیق اظهارات درباره ناتوانی گزینه‌های بومی برای مدیریت در کردستان سوق داده می‌شود.

جوهری افزود: به عنوان کوچکترین خدمتگزار مردم کردستان از استاندار جدید انتظار داریم از همه ظرفیت‌های انسانی استان فارغ از گرایش‌های سیاسی برای رفع مشکلات مردم و بهبود وضعیت استان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه کردستان از عدم توسعه در ابعاد مختلف آن بویژه بعد اقتصادی رنج می‌برد و لازم است زیرساخت‌های اقتصادی در استان تقویت شود، تأکید کرد: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار استفاده از نیروی انسانی متخصص، کارآمد و متعهد است و شایسته است استاندار جدید کردستان در چینش تیم مدیریتی جدید استان از افرادی بومی استفاده کند که با درد جامعه آشنا بوده و در راستای مصالح مردم و نظام، که جدا از هم نیست، حرکت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی استان را جذب سرمایه‌گذار با اولویت جذب سرمایه‌گذار بومی عنوان کرد و گفت: یکی از ضروری‌ترین بسترهای مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذار در استان وجود امنیت است که این بستر با همراهی مردم و تلاش متولیان این حوزه به بهترین نحو ممکن فراهم شده است.

وی افزود: از برکات جذب سرمایه‌گذار در استان ایجاد اشتغال است و یکی از نتایج مهم کاهش بیکاری هم پایین آمدن آمار آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی چون طلاق، ایراد ضرب و جرح و دعاوی مختلف ناشی از فشار اقتصادی و پایین آمدن آستانه تحمل افراد است.

جوهری اظهار کرد: دستگاه قضا در استان کردستان حسب دستورات مؤکد رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور از بحث جذب «سرمایه‌گذار واقعی» در استان حمایت و با دستگاه‌های اجرایی همکاری می‌کند و در عین حال با رانت و ویژه‌خواری در کردستان قاطعانه و بدون ملاحظه مقابله می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دلیل حمایت شما از استاندار جدید کردستان شناخت «مرادنیا» از نزدیک است، گفت: خیر، بنده هیچگاه از نزدیک استاندار جدید کردستان را هم ندیده‌ام ولی از آنجا که وی فرد مورد اعتماد دولت و نمایندگان مردم بوده و فردی کُرد و بومی همین استان است حاضرم در کسوت یک شخص حقیقی و یک شهروند در حد توانم و در کسوت یک شخص حقوقی در چارچوب قانون و شرح وظایف قانونی خود از وی حمایت کنم و معتقدم همه کسانی هم که دل در گرو اعتلای کردستان دارند باید از استاندار جدید حمایت کنند تا وضعیتی بهتر از گذشته و حال برای کردستان رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار