به گزارش تابناک کردستان، حسین فلاحجوشقانی، با تشریح جزئیات راهاندازی سامانه ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی شخصی، از فراهم شدن امکان گزارشدهی آسان پیامکهای مزاحم شخصی تا پایان مهر و امکان دریافت انتخابی پیامکهای تبلیغی از طریق پنل کاربری پس از مهرماه خبر داد.
وی گفت: دو کار به صورت موازی در حال انجام است؛ نخست اینکه اگر مردم شکایتی از پیامکهای شخصی دارند بتوانند به رگولاتوری منتقل کنند و از طریق سامانهای این پیامکها را مدیریت و اعمال مقررات کنیم؛ بحث دوم ایجاد امکان دریافت انتخابی پیامکهای تبلیغاتی است تا اگر مردم متقاضی دریافت برخی پیامکهای انبوه هستند این امکان فراهم باشد.
سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: بخش اول را وعده دادیم تا پایان مهر راهاندازی کنیم و بخش دوم پس از مهرماه انجام خواهد شد که پیشبینی میکنیم در دو تا سه هفته آینده ضوابط را آماده کنیم و دو تا سه ماه نیز برای اجرا وقت نیاز باشد.
وی گفت: بخش دوم نیازمند مقررات و ضوابط است که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز به تصویب خواهد رسید و هم اکنون در حال مطالعه است. در این بخش اپراتورها باید ملزم به طراحی پنلی با امکان دستهبندی پیامکها و سرشمارهها شوند که این کار تدریجی و نیازمند زمان است.
فلاحجوشقانی افزود: هدف اصلی در این ساماندهی، فراهم کردن امکان مسدودسازی کامل یا دریافت انتخابی پیامکهای انبوه برای مشترکان است تا از سوی دیگر بستر پیامک برای تبلیغات یا اطلاعرسانی در اختیار کسب و کارها نیز قرار بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها راه حل فعلی دریافت نکردن پیامکهای تبلیغاتی انبوه، مسدود کردن کامل پیامک انبوه از طریق سامانه 800 است.
سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: سامانه 800 تا زمانی که سیستمهای جدید به بلوغ نرسند فعالیت خواهد کرد و پس از آن اگر ضرورتی برای فعالیت آن نباشد باقی نخواهد ماند.
تابناک