عضو شورای مرکزی خانه کشاورز مطرح کرد
نماینده کشاورزان کردستان و عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با بیان اینکه دولت هنوز خسارت سرمازدگی را به کلزاکاران پرداخت نکرده است، گفت: حق بیمه‌ای که قرار بود دولت به کشاورزان کردستانی پرداخت کند، محقق نشد.
کد خبر: ۵۰۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 08 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، حسن محمدی در گفت‌وگو با مهر درباره اینکه آیا مطالبات گندمکاران کردستانی پرداخت شد، اظهار کرد: قسمت اعظم مطالبات پرداخت شده و در شرف اتمام است.

وی با بیان اینکه هنوز حق بیمه کلزاکاران کردستانی پرداخت نشده است، گفت: برخی از کشاورزان هر سال محصولات خود را بیمه می‌کنند، چون سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت کلزا در جهت خودکفایی تولید دانه‌های روغنی بود، آنها اعلام کردند دولت حق بیمه کلزاکاران را به صورت تشویقی پرداخت می‌کند؛ کشاورزان کلزا کشت کنند حق بیمه آن را هم دولت می‌دهد که این امر محقق نشد.

نماینده کشاورزان کردستان و عضو شورای مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: وقتی این امر به تاخیر افتاد گفتند کشاورزان خودشان بیمه کنند سپس دولت حتماً آن را تسویه خواهد کرد متاسفانه یک سال زراعی گذشته؛ اما این وعده هنوز محقق نشده است.

وی گفت: همچنین خسارت سرمازدگی که سال گذشته متوجه کلزاکاران سراسر کشور شد هنوز تسویه نشده و این امر سبب شده کشاورزان در سال زراعی جاری از بیمه کردن مزارع خود استقبال نکنند.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته در استان کردستان ۸۵۰ هزار تن گندم تولید شد، افزود: امسال میزان تولید به ۵۰۰ هزار تن رسیده یعنی نسبت به سال قبل حدود ۳۵۰ هزارتن کاهش داشتیم که علت آن نیز کاهش بارندگی بوده است.

وی درباره اینکه آیا افزایش ناچیز نرخ خرید تضمینی در سال زراعی گذشته تاثیری بر کاهش میزان تولید گندم داشته است، خاطر نشان کرد: خیر؛ کشاورزان راه دیگری بلد نیستند و مجبورند که کشت کنند اما اقدام دولت و شورای اقتصاد در این زمینه صحیح نبود؛ نرخ خرید تضمینی گندم حداقل باید به اندازه نرخ تورم افزایش می‌یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار