برگزاری جلسه نمایندگان کردستان با معاون وزیر کشور درباره تعیین استاندار
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان استان با معاون وزیر کشور گفت: در جلسه امروز، 8 گزینه شامل، 3 گزینه از میان مدیران فعلی استان، 2 گزینه از میان مدیران کُرد و اهل تشیع مرکزنشین و 3 گزینه غیربومی، برای تصدی استانداری کردستان به وزارت کشور معرفی شدند.
کد خبر: ۵۰۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱ 07 October 2017

سیداحسن علوی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان استان کردستان با اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور، اظهار کرد: جلسه توجیهی امروز مجمع نمایندگان با معاون وزیر کشور پیرامون تعیین استاندار جدید کردستان بود.

وی با اشاره به انتقال نقطه نظرات نمایندگان استان به وزارت کشور با لحاظ مطالبات مردم کردستان گفت: درخواست نمایندگان این بود که هیئت دولت در درجه نخست، ترجیحاً، انتصاب استاندار بومی و اهل سنت برای کردستان را مدنظر قرار دهد و در مراحل بعدی به فکر انتصاب استاندار بومی اهل تشیع و در نهایت استاندار غیربومی برای کردستان باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان کردستان در جلسه امروز 8 گزینه شامل، 3 گزینه از میان مدیران فعلی استان، 2 گزینه از میان مدیران کُرد و اهل تشیع مرکزنشین و 3 گزینه غیربومی برای تصدی استانداری کردستان به وزارت کشور معرفی کرد.

وی گفت: این احتمال وجود دارد که فردا یا پس فردا نامه معرفی استاندار جدید کردستان به هیئت دولت ارسال شود که در این صورت استاندار جدید استان، به احتمال فراوان یا در جلسه فردا یا نهایتاً در جلسه پایان هفته هیئت دولت مشخص خواهد شد.

علوی ضمن تقدیر از وزارت کشور بابت عدم تعجیل در تعیین استاندار جدید و احترام قائل شدن مجموعه وزارتخانه برای نظر مجمع نمایندگان کردستان افزود: یکی از احتمالات درباره تعیین استاندار جدید کردستان این است که از میان 8 گزینه معرفی شده توسط نمایندگان، 2 نفر به دولت معرفی می‌شوند تا در جلسه هیئت دولت یک گزینه از میان آنها به عنوان استاندار معرفی شود.

وی تأکید کرد: این احتمال هم وجود دارد که فردی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شود که نام وی در میان 8 گزینه معرفی شده توسط نمایندگان هم نباشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
انتخاب دوازده استاندار توسط دولت دوازدهم دو مشخصات داشت همگى غير بومى هستند وهمگى استاندار بودن در دولت يازدهم اگر همين رويه دنبال شود قطعا استاندار كردستان يكى از استانداران دولت يازدهم وغير بومى خواهد بود
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
به جای این همه کوبیدن بر طبل بومی بودن چرا از صفات جامع تری چون دانایی و توانایی، داشتن روحیه ظلم ستیزی، پیشینه کاری نیک، تعهد به قانون در اجرای امور و........ سخن نمی گویید نامه عمل مسولین بومی استان در بسیاری موارد پاک تر از غیر بومیان نیست به جای این همه مطالبه گری از دولت بهتر نیست کمی هم از مردم بخواهیم که در نظارت بر اعمال مجریان مایه بگذارند تا از گستاخی آنانی که در مقام اجرایی حرمت قانون را پاس نمی دارند کاسته شود
ای بسا هندو و ترک هم زبان
ای بسا دو ترک چون بیگانگان
شکر خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
خدا را شکر که بجای رئیس جمهور و یا خود وزیر کشور معاون وزیر 6 نفر نماینده ما را وقت ملاقات داده است . نمایندگانی که به وزیر رای داده و حاکم ب دولت هستند نمی توانند از وزیر وقت بگیرند . حالا با سخن این اقایان استاندار در هیئت دولت تعیین خواهند کرد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار