عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان خصوصی سازی پایان مهرماه را به عنوان مهلت نهایی در نظر گرفته شده برای سهامداران جهت تسویه مانده ارزش سهام عدالت در نظر گرفته، گفت: واریز وجه تسویه سهام عدالت به نفع سهامداران بوده و سود بیشتری را نصیب آنها خواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 06 October 2017

سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به اینکه سازمان خصوصی سازی پایان مهرماه را به عنوان مهلت نهایی در نظر گرفته شده برای سهامداران جهت تسویه مانده ارزش سهام عدالت در نظر گرفته اظهار کرد: از آنجا که مشمولان با واریز مابقی اقساط سهام عدالت، مالک همه سهام‌شان می‌شوند واریز این وجه به نفع سهامداران است.

وی با اشاره به سؤال مطرح شده در اذهان مردم در این باره که واریز وجه تسویه به نفع سهامداران است یا عدم واریز آن گفت: 10 سال پیش و زمانی که به هر نفر از مشمولان یک میلیون تومان سهام اختصاص یافت، قرار شد که مبلغ یاد شده از محل سود سالانه همین سهام تسویه شود که از آن زمان تاکنون و با لحاظ سود سالانه شرکت‌ها جمعا 530 هزار تومان از این مبلغ تسویه شده و در حال حاضر مشمولانی که قبلاً سود دریافت نکرده‌اند مالک 530 هزار تومان سهام هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سهامدارانی که تا پایان مهرماه جهت تسویه مانده ارزش سهام عدالت یعنی واریز حدود 470 هزار تومان اقدام کنند صاحب 2 میلیون تومان سهم اسمی خواهند شد و مشمولانی هم که وجه یادشده را واریز نکنند صاحب تنها یک میلیون تومان سهام هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق اظهارات وزیر اقتصاد، سود سهام عدالت تا پایان آبان ماه پرداخت خواهد شد گفت: در صورتی که مشمولان برای تسویه سهام عدالت اقدام کنند، پایان آبان‌ماه به هر نفر 150 هزار تومان تعلق خواهد گرفتن و مشمولانی هم که به این کار مبادرت نکنند بازهم به آنها سود تعلق خواهد گرفت اما این بار سود یادشده به ازای هر نفر حدود 75 هزار تومان خواهد بود.

فرشادان درباره افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هم افزود: این دسته از مشمولان نیازی به واریز پول ندارند و دولت سهم این افراد را واریز خواهد کرد.

وی از سرپرست استانداری کردستان، معاونان استاندار، فرمانداران، مدیران کل، بخشداران، صدا و سیما و رسانه‌ها درخواست کرد در این باره به مردم اطلاع‌رسانی کنند چرا که توجیه مردم و مبادرت شهروندان به تسویه مانده ارزش سهام عدالت سبب خواهد شد سرمایه بیشتری از طریق سهام عدالت وارد استان شده و این کار در بهبود وضعیت اقتصادی در کردستان اثرگذار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار