به دلیل عدم پرداخت بهای کامل گندم به کشاورزان
یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت پاییزه گندم در کردستان به دلیل عدم پرداخت بهای خرید تضمینی این محصول با مشکل مواجه شده است.
کد خبر: ۴۹۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 25 September 2017

به گزارش تابناک کردستان، علی‌محمد مرادی در گفت‌وگو با مهر به تذکر کتبی خود به وزیر جهاد کشاورزی اشاره و اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه فصل کشت پاییزه گندم در استان کردستان آغاز شده کشاورزان این منطقه برای کشت نیاز به نقدینگی دارند.

وی گفت: متاسفانه تاکنون بهای کامل خرید تضمینی گندم در سال زراعی امسال توسط دولت به حساب کشاورزان کردستانی واریز نشده و این مسئله کاشت محصولات پاییزه به ویژه گندم را در این منطقه دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی موارد مذکور را در تذکر کتبی به وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ کردیم، تصریح کرد: این تذکر را علاوه بر بنده سیدمهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس هم امضا کرده است.

وی با اشاره به اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک در کشور ما به شمار می رود، گفت: کردستان رتبه پنجم تولید این محصول را در ایران دارد، و بی شک انتظار می‌رود بیشتر مورد حمایت مسئولان ارشد کشور قرار گیرد تا هر سال شاهد افزایش عملکرد این محصول با برنامه‌ریزی‌های اصولی و صحیح باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار