کارشناس هواشناسی کردستان:
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان از غبارآلود شدن هوای استان در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری، کاهش دما و احتمال بارش پراکنده از بعد از ظهر امروز (دوشنبه) خبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 25 September 2017

به گزارش تابناک کردستان، خسرو سیف‌پناهی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: به دلیل وجود شرایط تشکیل گرد و خاک بر روی بیابان‌های سوریه و عراق از امروز تا چهارشنبه و انتقال بخشی از این گرد و غبار به آسمان کردستان، کیفیت هوا و دید افقی در مناطق مختلف استان در این ایام کاهش می‌یابد.

وی گفت: براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز به علت نفوذ جریانات شرقی و شمال شرقی به آسمان کردستان و تضعیف پایداری هوا، افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران برای نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری هوای مناطق مختلف استان کردستان نسبتا پایدار است و تنها در ساعاتی از بعد از ظهر سه شنبه وزش باد، تشکیل و رشد ابر پدیده غالب خواهد بود.

وی گفت: از لحاظ دمایی طی 2 روز آینده، دمای هوا تغییر محسوسی ندارد اما برای روزهای پنجشنبه و جمعه دمای استان کردستان کاهش محسوسی یافته و هوا خنک‌تر می‌شود.

سیف‌پناهی افزود: خروجی مدل های هواشناسی نشان می‌دهد که حداقل دمای شبانه طی چهار روز آینده به تدریج کاهش دارد بویژه روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط نیمه شرقی استان (قروه، بیجار و دهگلان) دمای خاک به صفر درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار