سرپرست استانداری کردستان گفت: از نظر دولت و نظام در استان کردستان 5 معبر کولبری قانونی وجود دارد که با داشتن دفترچه و کارت افراد می‌توانند مقدار مشخص کالا را وارد یا صادر کنند و هر نوع تردد دیگری خارج از این چارچوب غیرقانونی است.
کد خبر: ۴۹۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 18 September 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در ششمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: در استان کردستان 5 معبر کولبری به صورت قانونی در گذشته موجود بوده که این معابر کماکان در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتر می‌توانند از مزایای واردات و صادرات کالا بهره‌مند شوند گفت: قبلاً این امر تا شعاع 15 کیلومتری بود که در این طرح برخی از شهرهای مرزی را هم در بر می‌گیرد.

سرپرست استانداری کردستان از دیگر مزایای طرح جدید ساماندهی مبادلات مرزی را اجازه ترانزیت کالا توسط تجار و بازرگانان نام برد و تصریح کرد: در معابر غیررسمی منبعد گمرک، اداره استاندارد و فرمانداری‌ها حضور خواهند داشت و صحت و سلامت کالاها از هر نظر بررسی می‌شود.

وی از تخفیف 500 هزار تومانی واردات کالا برای مرزنشینان دارای کارت و دفترچه کولبری خبر داد و گفت: طرح ساماندهی معابر باید ظرف مدت 3 ماه اجرایی شود و تا استقرار کامل تجهیزات روش قبل ادامه پیدا می‌کند.

آشناگر با اشاره به اینکه همه این تسهیلات جهت رفاه و افزایش معیشت مرزنشینان در دولت مورد توجه قرار گرفته است افزود: متاسفانه در کنار این اقدامات گاهی حوادث ناخوشایندی پیش می‌آید که این کارهای مثبت را به حاشیه می‌راند.

وی با بیان اینکه ما انتظار داریم همه اشخاصی که دغدغه حل مشکلات کولبران را دارند در کنار انتقاد راهکاری درست جهت حل موضوع ارائه دهند اظهار کرد: از نظر دولت و نظام در استان کردستان 5 معبر کولبری قانونی وجود دارد که با داشتن دفترچه و کارت افراد می‌توانند مقدار مشخص کالا را وارد یا صادر کنند و هر نوع تردد دیگری خارج از این چارچوب غیرقانونی است.

سرپرست استانداری کردستان با بیان اینکه ما در کردستان دارای 228 کیلومتر مرز مشترک با عراق هستیم گفت: در هر مرزی مناطق قرمزی وجود دارد که تردد از آنجا ممنوع است و مردم از نظام در مورد حفظ امنیت مطالبه جدی دارند.

وی از جان باختن دو کولبر بانه‌ای در هفته‌های گذشته بر اثر تردد غیرقانونی در مرز ابراز تاسف کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که موضوع کاملاً بی‌طرفانه بررسی شود تا هیچ حقی از شهروندان ضایع نشود اما در این میان نیز نباید زحمات نیروهای انتظامی و مرزبانی را به عنوان حافظان امنیت نادیده گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار