رئیس مجمع نمایندگان کردستان در گفت‌وگو با تابناک:
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان کردستان خواستار انتصاب استاندار بومی هستند گفت: هیچ گزینه‌ای برای تصدی پست استانداری کردستان نهایی نشده و بعید است دولت ظرف هفته جاری درباره انتصاب استاندار جدید کردستان تصمیم‌گیری کند.
کد خبر: ۴۹۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 17 September 2017

سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به برخی مباحث مطرح در سطح جامعه درباره تعیین استاندار جدید کردستان اظهار کرد: تا امروز هیچ گزینه‌ای برای تصدی پست استانداری کردستان نهایی نشده و آنچه در این زمینه مطرح می‌شود صرفاً گمانه‌زنی است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا و نیز مشغله وزیر کشور در راستای معرفی استانداران جدید در استان محل خدمت‌شان گفت: بعید است دولت ظرف هفته جاری درباره انتصاب استاندار جدید کردستان تصمیم‌گیری کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به اینکه تعیین استاندار جزو اختیارات قوه مجریه است تصریح کرد: نمایندگان مجلس تنها زمانی می‌توانند در پروسه تعیین استاندار نقش‌آفرینی کنند که دولت با آنها برای تعیین گزینه نهایی مشورت کند.

وی گفت: پیشنهاد مجمع نمایندگان استان کردستان این است که در وزارت کشور حضور یافته و جلسه‌ای مشورتی با وزیر و مسئولان ارشد وزارتخانه درباره تعیین استاندار جدید کردستان برگزار کنیم.

فرشادان با اشاره به اینکه نمایندگان استان برای تعیین گزینه بومی برای تصدی پست استانداری کردستان اجماع نظر دارند افزود: البته مجمع نمایندگان کردستان تاکنون در جلسات داخلی هم وارد بحث مصداق نشده و تنها بحث‌های کلی در این زمینه مطرح بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان استان کردستان خواستار انتصاب گزینه بومی برای استانداری کردستان است ولی چنانچه دولت به هر دلیلی در این باب با نمایندگان هم‌نظر نباشد نمایندگان استان کماکان حاضرند باب گفت‌وگو با دولت درباره تعیین استاندار را باز گذاشته و در حد توان خود در راستای انتخاب استاندار جدید کردستان به وزارت کشور کمک کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر کشور عصر امروز برای معرفی استاندار جدید عازم خراسان جنوبی است، گفت: انتظار به‌حق مردم کردستان از دولت آقای دکتر روحانی، رفع مشکلات و توسعه همه‌جانبه استان است و نمایندگان مردم استان در مجلس هم آماده‌اند در این راستا تمام توان خود را برای کمک به دولت به کار گیرند.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که انتصاب یک استاندار توانمند و بومی برای کردستان می‌تواند به برآورد شدن انتظارات مردم شریف این استان از دولت، کمک کند و امیدواریم دولت با لحاظ همه جوانب مترتب بر انتخاب استاندار کردستان در نهایت تصمیمی اتخاذ کند که به خارج شدن وضعیت استان از شرایط فعلی کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار