ناتوانی مدیریت سیاسی کردستان در اتفاقات بانه، داد روزنامه حامی دولت را هم درآورد
اتفاقات ناخوشایند اخیر در بانه بار دیگر برخی از مسائل و مشکلات کردستان را در کانون توجه قرار داد؛ یکی از مسائلی که در ارتباط با آنچه در بانه روی داد قابل تأمل بود ناتوانی مدیریت سیاسی استان کردستان برای ارتباط با افکار عمومی و گفت‌وگو با شهروندان و اقناع افکار عمومی بود؛ مسئله‌ای که داد روزنامه حامی دولت را هم درآورد!
کد خبر: ۴۹۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 06 September 2017

به گزارش تابناک کردستان، آنچه روزهای اخیر در بانه روی داد در بعدی، بار دیگر مشکلات معیشتی مردم کردستان را یادآوری کرد اما آنچه درباره این موضوع بیش از هرچیز مایه تعجب و البته تأسف شد ضعف مدیریت سیاسی استان کردستان در برخورد با موضوع بود که این امر در روزنامه شرق، به عنوان یکی از روزنامه‌های حامی دولت هم بازتاب یافت.

شرق امروز در بخشی از مطلبی که درباره اتفاق اخیر بانه منتشر کرد آورده است: در اتفاقات چند روز گذشته وجه دیگری از موضوع هم به شکلی روشن نمایان می‌شود؛ ناتوانی مدیریت محلی برای ارتباط با افکار عمومی و گفت‌وگو با شهروندان و اقناع افکار عمومی. پس از بروز حادثه کشته‌شدن دو نفر از شهروندان بانه‌ای دور از انتظار نبود که افکار عمومی تحت تأثیر این رویداد ملتهب شود. مدیریت محلی و فرماندار و مدیریت استان برای تعامل سازنده با افکار عمومی و گفت‌وگو با مردم در این چند روز چه سازوکاری اتخاذ کردند؟ چه برنامه‌هایی را اجرا کردند؟

به نظر می‌رسد ناتوانی مدیریت سیاسی در شهرستان و استان در پیش‌بینی ابعاد موضوع و پیامدهای آن از وجوهی است که باید به‌ سرعت آسیب‌شناسی شود. حضور به‌ موقع فرماندار و معاون سیاسی و سایر مقامات استانی در میان مردم و گفت‌وگوی مستقیم با مردم و ابراز همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده می‌توانست بخشی از هیجانات ناشی از این رویداد تأسف‌برانگیز را کاهش دهد.

گفت‌وگو با رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون محلی و تشریح ابعاد موضوع و نیز برنامه‌ریزی‌های آتی هم می‌توانست مکمل چنین رویکردی باشد؛ انتظاری حداقلی از مسئولان محلی که تحقق نیافت.

روز گذشته همچنین حضور فرماندار و نمایندگان دولت و سایر قوا در میان مردم می‌توانست به مدیریت حضور خیابانی بینجامد. یاری‌گرفتن از نخبگان و گروه‌های مرجع و شخصیت‌های بانه‌ای هم می‌توانست به کاهش هیجانات یاری رساند. برگزاری نشست و همفکری با این اقشار و نیز کسبه هم می‌توانست مکمل این رویکرد باشد؛ اما همه اینها روی نمی‌دهد و این نشانگر ناتوانی مدیریت محلی در این مناطق است و برای رفع این آسیب هم مشخص نیست چه برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد؟

کولبران یکی از اقشار رنج‌دیده و کولبری یکی از مشاغل مخاطره‌آمیز در اقتصاد امروز ایران است که چشم ‌به ‌راه برنامه‌ریزی‌های جامع مسئولان کشوری و استانی هستند. بیش‌ از ‌این به این موضوع انسانی بیندیشیم و به فکر چاره‌ کار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار