فرمانده انتظامی کردستان:
فرمانده انتظامی کردستان گفت: نباید از شهرک نایسر به عنوان ناحیه منفصل شهری یاد شود و باید مسئولان تفکرات خود را نسبت به این منطقه عوض کنند.
کد خبر: ۴۸۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 23 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، سردار مسعود خرم‌نیا در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ارتباط و تعامل فی ما بین انتظامی و اصحاب رسانه کردستان موجب دلگرمی و قوت برای کارکنان ما است.

وی گفت: گرچه بعضی اوقات از سوی نشریات محلی و روزنامه‌ها انتقادات شدیدی و بعضاً بی موردی از انتظامی کردستان می‌شود اما ما با وجود اینکه از پسشان بر می‌آیم قبول می‌کنیم و اطلاعات درست را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: در مدت زمانی که در خدمت مردم کردستان بوده ام دیدگاه مردم و چالش های جامعه را مورد نظر قرار داده و در صدد رفع مشکلات موجود در استان تلاش کرده‌ایم.

وی گفت: اعتیاد، مواد مخدر و ناهنجاری‌های مربوط به اعتیاد از آسیب‌هایی است که با آنها مواجه هستیم.

سردار خرم‌نیا افزود: بحث مواد مخدر در شان جامعه ما نیست اما خرده فروشی آن انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت ناتوان نیست، تأکید کرد: به منظور هم افزایی و پیشگیری از اعتیاد، مردم نیز می‌بایست وارد کار شوند تا برای این موضوع اهمیت قائل شوند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: افرادی به مواد اعتیاد دارند اما مزاحمتی برای خانواده و اجتماع ندارند، افرادی نیز حمایت خانواده را از دست می‌دهند و فقط برای خوابیدن در پارک‌ها و حتی قبرستان‌ها مستقر شده که به معتادین متجاهر و غیر متجاهر تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به وظیفه‌ای که در قانون درج شده است، افزود: می بایست ادارات مرتبط با این امر مانند بهزیستی معتادین را به مدت سه ماه نگهداری و بازپروری کند اما بعضی از این افراد حمایت خانواده را از دست داده و به محض بازگشت به اجتماع به مصرف مواد سوق پیدا می‌کنند.

سردار خرم‌نیا اظهار کرد: حمایت خانواده از معتادین بازپروری شده بسیار اهمیت دارد و اگر این مهم انجام گیرد به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

وی گفت: نیروی انتظامی کردستان ناتوان نیست و ظرف ۴۸ ساعت توان جمع آوری معتادین متجاهر را دارد اما مکانی برای نگهداری از این افراد وجود ندارد و کمپ‌های بهزیستی نیز تنها ظرفیت ۱۱۰ نفر را دارد که قطعاً تعداد معتادان بیشتر از این ظرفیت است.

فرمانده انتظامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شهرک نایسر سنندج پرداخت و افزود: ساماندهی مناطق حاشیه نشین از اواخر سال گذشته در دست اقدام بوده و فعالیت‌هایی را به منظور تدوین شناسنامه انتظامی این شهرک انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در حین انجام مراحل ساماندهی این شهرک مشکلاتی شناسایی و در راستا رفع آنها تلاش شده است.

سردار خرم‌نیا افزود: کلانتری نایسر در زمینه پیشگیری وقوع جرم، دزدی انجام شده بیشتر فعالیت‌های خود را در زمینه کارهای فرهنگی متمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: نباید از شهرک نایسر به عنوان ناحیه منفصل شهری یاد شود و باید مسئولان تفکرات خود را نسبت به این منطقه عوض کنند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: از شهرداری نیز درخواست شده تا خیابان‌ها و محلات این منطقه را با نام‌هایی در خور استان و اصالت‌دار نام‌گذاری کند.

وی افزود: از دیگر مشکلات این شهرک نبود دبیرستان است که مردم برای آمدن به داخل شهر متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند که انتظار می رود خیرین مدرسه ساز و آموزش و پرورش در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار