منتخب دور پنجم شورای شهر سنندج در گفت‌وگو با تابناک کردستان:
منتخب دور پنجم شورای شهر سنندج با اشاره به لزوم فراهم بودن فضایی آرام و سالم برای تصمیم‌گیری آزادانه اعضای شورا و انتخاب شهردار آینده شهر گفت: اگر امکان تداوم خدمت شهردار فعلی فراهم نشود، اول شهریورماه سرپرست شهرداری سنندج معرفی و بررسی برنامه‌های گزینه‌های شهرداری از هفته آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۸۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 20 August 2017

جلال شریعتی در گفت‌وگو با تابناک کردستان، ضمن اشاره به موقعیت حساسی که منتخبان دور پنجم شورای شهر سنندج در آن قرار گرفته‌اند اظهار کرد: اعضای شورا در آستانه اتخاذ مهم‌ترین و حساس‌ترین تصمیم در حیطه وظایف خود هستند که این تصمیم، همانا انتخاب شهردار آینده سنندج است.

وی گفت: شورای اسلامی شهر، به واسطه حضور مردم در انتخابات و انتخاب اعضای آن، دارای یک جایگاه حقوقی است و این حق توسط مردم برای اعضای شورا ایجاد شده تا در مورد مسائل مختلف مرتبط با شهر سنندج و از جمله انتخاب شهردار تصمیم‌گیری کنند.

منتخب دور پنجم شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به انتظاراتی که از مردم و بویژه فعالان فضای مجازی دارد، تصریح کرد: آنچه ما، به‌حق، انتظار داریم آن است که مردم و بویژه فعالان فضای مجازی ضمن ارائه پیشنهادات و نیز بیان نقدهای سازنده در مواردی که نیاز می‌دانند، از رفتارهای دون شأن یک شهروند اخلاق‌مدار و مسئولیت‌پذیر، مانند هتاکی و بی‌حرمتی به اشخاص و تهمت زدن ناروا به اعضای شورای شهر پرهیز کرده و اجازه بدهند اعضای شورا در یک فضای آرام و به دور از تنش، تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌ها گفت: اگر اعضای شورا تحت تأثیر برخی فضاسازی‌ها تسلیم شرایط به وجود آمده شوند، خدای ناکرده در تصمیم‌گیری خود دچار لغزش و خطا شده و به تبع آن، ممکن است در انتخاب درست دچار اشتباه شوند.

شریعتی افزود: متأسفانه در فضای مجازی، موافقان و مخالفان شهردار فعلی، به شدت مشغول فعالیت شده‌اند و متأسفانه گاهی اوقات، به واسطه دخالت دادن علایق شخصی در اظهار نظری که به سرنوشت جمع مربوط است، از سوی برخی افراد، شاهد بی‌حرمتی، توهین و تخریب اعضای شورای اسلامی شهر هستیم که این مسئله از سویی سبب آسیب رساندن به جایگاه شورا و تضعیف این نهاد اثرگذار شده و از سوی دیگر به اعتماد به نفس اعضای شورا آسیب جدی می‌رساند و ضرر چنین آسیب‌هایی هم در نهایت به مردم باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا باید نظر موکلان خود را در تصمیم‌گیری لحاظ کرده و عملاً برای رأی و نظر آنان احترام قائل شوند، خاطر نشان کرد: عده‌ای انگشت‌شمار، فعالانه در فضای مجازی حضور داشته و اصرار بر ابقای شهردار فعلی دارند، و در همین راستا به صورت ارسال پیام از طرق گوناگون و ملاقات حضوری با اعضای شورا، پیگیر خواسته خود هستند.

منتخب دور پنجم شورای اسلامی شهر سنندج گفت: در همین حال، چندین برابر فعالان این طیف، افرادی هستند که مطالبه آنها از اعضای شورا، تغییر است، که ما ضمن تقدیر از احساس مسئولیت هر دو طیف درباره سرنوشت شهر، از این شهروندان تقاضا داریم اجازه دهند اعضای شورا در فضایی سالم، آزادانه انتخاب خود را انجام دهند.

وی به عملکرد شهردار فعلی سنندج در طول 17 ماه مسئولیت در شهرداری اشاره کرد و افزود: شهردار فعلی، در 17 ماه گذشته متحمل زحمت شده و ظاهراً چندین پروژه را به نتیجه رسانده است؛ شهردار فعلی در راستای رنگ‌آمیزی جداول، گلکاری، توسعه نسبی فضای سبز و نیز ادامه کار چند پروژه نیمه‌تمام موفق عمل کرده ولی با توجه به زمینه و بستری که فراهم بوده شاید توقعات بیشتری از وی وجود داشته است.

شریعتی با اشاره به برخی اظهارنظرهای قبلی خود درباره عملکرد 17 ماهه شهردار فعلی، تصریح کرد: در این ایام، کار خارق‌العاده‌ای صورت نگرفته، درآمدهای شهرداری ناچیز بوده، مطالبات شهرداری از افراد حقیقی و حقوقی افزایش پیدا کرده و بدهکاری شهرداری هم به نسبت افزایش پیدا کرده است.

وی در توضیح این بخش از اظهارات خود گفت: در مقابل فعالیت‌هایی که انجام شده، مطالبات پیمانکاران همچنان انباشته شده که این موضوع آسیب‌هایی جدی به برخی پیمانکاران وارد کرده است و حتی در مواردی سبب متلاشی شدن خانواده این افراد، صدور حکم جلب و از دست رفتن اعتبار آنها در بازار کار شده است و اینها سبب شده، افراد یاد شده، قدرت تحمل این وضعیت را از دست بدهند.

منتخب دور پنجم شورای اسلامی شهر سنندج به تداوم نارضایتی ارباب رجوع از شهرداری اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در چندین پروژه مهیا شده بود این امر اتفاق نیافتاد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مصداقی برای این اظهارات خود دارید خاطر نشان کرد: مثلاً برای مجتمع رفاهی تفریحی جاده صلوات‌آباد، احداث مجتمع تجاری به منظور ساماندهی بازار تاناکورا در محل کشتارگاه قدیم و ... زمینه سرمایه‌گذاری وجود داشت که اقدامی مؤثر صورت نگرفت.

شریعتی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک درباره برخی اخبار مبنی بر وجود اختلاف نظر شدید بین اعضای شورا درباره ابقا یا عدم ابقای شهردار فعلی گفت: اعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر سنندج، تقریباً بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتایج، جلسات متعددی با هم داشته‌ و در زمینه‌های مختلف تبادل نظر داشته‌ایم، در این جلسات بحث‌هایی پیرامون آشنایی با مسائل شهرداری و سازمان‌های وابسته به شهرداری و سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین موضوعی که میان اعضای دور پنجم شورای شهر سنندج در روزهای گذشته درباره آن بحث شده مسئله تداوم یا اتمام خدمت شهردار بوده که نظر اکثریت اعضای شورا بر این بوده که تغییر ایجاد شود و قطعاً در این راستا هیچ‌گونه منفعت شخصی، گروهی و یا جناحی در نظر گرفته نشده و عزم جدی اعضای شورا ایجاد آرامش و آسایش بیشتر برای شهروندان بوده و باور اعضا بر این است که در صورت انتخاب چهره‌ای متخصص، متعهد و کارآمد که شناخت بیشتری از فرهنگ و جغرافیای شهری این دیار داشته باشد، این خواسته شورا قابلیت تحقق دارد.

منتخب دور پنجم شورای اسلامی شهر سنندج در پاسخ به این سؤال خبرنگار تابناک که طبق وعده داده شده آیا روز دوشنبه هفته جاری گزینه‌های نهایی شورا به مردم معرفی خواهند شد یا خیر تأکید کرد: در راستای همان جلساتی که با حضور اعضای دور پنجم شورای شهر برگزار شده، گزینه‌های متعددی بررسی شده و از برخی افراد رزومه دریافت و مطالعه شده و در نهایت کل اعضای منتخب شناختی نسبی از گزینه‌های مطرح شده پیدا کرده‌اند.

وی گفت: دستور کار جلسه امروز(یکشنبه) اعضای منتخب دور پنجم شورا آن است که از میان گزینه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، 6 نفر که رزومه آنها بیشترین انطباق را با شاخص‌های اعلام شده دارد انتخاب و نهایتاً منتخب شورای پنجم در صورت تغییر شهردار فعلی، از میان این گزینه‌ها انتخاب شود.

شریعتی در پاسخ به این سؤال که آیا شهردار فعلی در میان این 6 گزینه است یا خیر گفت: لازم نیست که شهردار فعلی در میان این 6 گزینه باشد و در مورد تداوم یا اتمام خدمت شهردار، روز چهارشنبه هفته جاری، پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای دور پنجم شورای اسلامی شهر، تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: اگر امکان تداوم خدمت شهردار فعلی فراهم نشود، روز اول شهریور ماه سرپرست شهرداری سنندج معرفی و از روز شنبه هفته آینده، جلسات بررسی برنامه‌های 6 گزینه منتخب شورا برای انتخاب گزینه نهایی آغاز می‌شود و درباره چگونگی انجام این کار هم در روزهای آینده با همفکری اعضای شورا تصمیم‌گیری خواهد شد.

منتخب دور پنجم شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: بحث اعضای شورا درباره 6 گزینه نهایی به منظور انتخاب شهردار آینده هنوز نهایی نشده و امیدواریم بتوانیم تا روز دوشنبه در این باره به جمع‌بندی رسیده و مطابق وعده‌ای که داده‌ایم آنها را به مردم معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حميد
|
-
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
آقاي جلال شريعتي ريسس محترم شورا كدوم پروژه؟؟؟ پروژه هاي كه در زمان مهندس شادمان استارت زده شد و 80 الي 90 درصد پيشرفت كرد و حتي نزاشتيد خودش افتتاحشش كنه ؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار