مدیرکل گمرکات کردستان خبر داد:
مدیرکل گمرکات استان کردستان از رشد 26 درصدی صادرات خروجی از مرزهای استان طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 15 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، بختیار رحمانی‌پور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به اینکه امورات گمرکی استان از طریق مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه انجام می‌شود، اظهار کرد: صادرات خروجی از مرزهای رسمی استان در چهار ماه گذشته تاکنون به ارزش 293 میلیون دلار و به وزن 390 هزار تُن بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان از لحاظ ارزشی 26 درصد رشد و از لحاظ وزنی یک درصد کاهش داشته است، گفت: بیشترین واردات در مرز باشماق عمدتاً ضایعات فلزی است و در سال جاری هم در کل گمرکات استان 24 میلیون دلار واردات داشته‌ایم.

مدیرکل گمرکات استان کردستان به واردات ترانزیت خارجی(مقصد) اشاره و تصریح کرد: در این زمینه یک میلیارد و 341 میلیون دلار به وزن 338 هزار تن واردات داشته‌ایم که از لحاظ ارزشی 42 درصد رشد و از لحاظ وزنی هم 15 درصد نیز رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بین گمرکات مرزی، مرز باشماق رتبه اول را در سال جاری کسب کرده است، گفت: در مرز باشماق تردد مسافر داریم و در نظر داریم با تلاش‌هایی که انجام شده است تردد در مرز سیرانبند هم انجام پذیرد.

رحمانی‌پور به مشکلات تجارت کالاها از مرزها اشاره و کرد و افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم که کالاهای صادراتی با استاندارد کشور عراق همخوانی ندارد و شاهد برگشتی کالاها هستیم که این مهم مقوله تجارت را با شکست روبرو می‌کند.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار