گلایه متفاوت روحانی متنفذ کُرد و اهل سنت درباره یک موضوع:
ماموستا ملا قادر قادری، روحانی متنفذ کُرد و اهل سنت از طرفی ضمن اظهار گلایه از عدم دعوت کُردها و اهل سنت به مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: از طرف دیگر خوشحالم و می‌گویم الحمدلله کسی از اهل سنت و کُرد را دعوت نکردند؛ امید است این امر سبب تجدیدنظر برای کُردها و اهل سنت گردد؛ تا کی عقلانیت و مصلحت را فدای احساسات کردن!!؟
کد خبر: ۴۷۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 12 August 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام ‌جمعه پاوه، حاج ماموستا ملاقادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته (20 مردادماه 96) در پاوه که با حضور انبوه و باشکوه مردم مؤمن در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با اظهار گلایه از ریاست محترم جمهوری آقای دکتر روحانی به خاطر عدم توجه به بزرگان اهل سنت در مراسم تحلیف اظهار کرد: انتخابات، تنفیذ، تحلیف و معرفی دولت به اتمام رسیده و رئیس جمهور کابینه خود را معرفی کرد، همه اینها بر وی مبارک باشد؛ اما بنده به ‌عنوان یک کُرد و ایرانی و اهل سنت و کسی که در منبر نماز جمعه نزدیک چهار دهه است از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنم، امروز به خود حق نقد و گلایه می‌دهم.

وی با اشاره به رأی بالای اهل سنت به آقای دکتر روحانی، خطاب به وی گفت: ما کُردها برای جمهوری اسلامی و حفاظت از انقلاب و امنیت جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی این مملکت در سه استان آذربایجان غربی و کردستان و کرمانشاه 10 هزار شهید تقدیم کرده‌ایم؛ آیا خون این ۱۰ هزار شهید سندی نیست که ما را باور کنید و دریابید؟ امروز در مناطق کردنشین از پیرانشهر تا قصرشیرین بیش از 30 هزار نفر نیروی مسلح مخلص و همراه و بسیجی داریم آیا اینها کافی نیستند که مردم ما مورد اعتماد باشند؟

امام جمعه پاوه خاطر نشان کرد: همه ما شاهد بودیم که در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی، هیچ‌یک از روحانیون و شخصیت‌های کُرد و اهل سنت دعوت نشدند در حالی‌ که بهتر آن بود که حداقل چند نفر از روحانیون معمر و دنیادیده اهل سنت از مناطق مختلف ایران ازجمله کرمانشاه، آذربایجان، کردستان، بلوچستان، ترکمن، خراسان، شیراز و بندرعباس را دعوت می‌کردند.

وی گفت: عاقلانه این بود که از اهل سنت هم برای حضور در جلسه دعوت می‌شد، اگر در صف اول جای ما نبود، در صف آقایان مسیحی‌، کلیمی‌ و زردشتی‌ و یا در ردیف بانوان و اگر باز مشکل بود در صف ورزشکاران و هنرمندان می‌بردند و اگر صندلی هم نبود ما خود صندلی می‌خریدیم و می‌بردیم و در گوشه‌ای می‌نشستیم؛ چه می‌شد پنج روحانی و شخصیت اهل سنت هم به خاطر روزگار و به خاطر رد حرف مخالفان نظام و برای جواب دادن به آن‌ همه سلام و رأی که اهل سنت به آقای روحانی دادند در جلسه می‌بودند که این کار نشد و قطعاً این اقدام مورد گله ماست.

ماموستا قادری افزود: از طرف دیگر خوشحالم و می‌گویم الحمدلله کسی از اهل سنت و کُرد را دعوت نکردند امید است این امر سبب تجدیدنظر برای کردها و اهل سنت گردد؛ تا کی عقلانیت و مصلحت را فدای احساسات کردن!!؟

وی اظهار کرد: کسانی که بلندگوی دولت تدبیر و امید شده‌اند بیایند و به مردم پاسخ دهند؛ چه اشکالی داشت جناب آقای دکتر روحانی چند عالم و شخصیت اهل سنت را دعوت می‌کرد، ولی محافظین و حراست مجلس شورای اسلامی اجازه ورود را به آنها نمی‌دادند!؟ اینها همه درد است و سکوت در برابر آنها جایز نیست و باید یادآوری کنیم به امید اصلاح.

روحانی متنفذ کُرد و اهل سنت در پایان این بحث با اشاره به اینکه کُردها و اهل سنت همواره به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند، گفت: ما اهل این مملکت هستیم و به ایرانی بودن و کُرد بودن و سنی بودن و همراهی با این نظام و انقلاب افتخار می‌کنیم، ما در مدرسه ایران سیاست را آموخته‌ایم و باید با تفکر و سیاست همان مدرسه با ما صحبت و برخورد شود نه با سیاست دیگری.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مردم
|
United States
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
کاش علمای استان کردستان هم با این شهامت از حقوق مردم دفاع می کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
خداوند به ماموستا ملا قادر طول عمر با برکت عنایت فرماید
همین!
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
امیدواریم آقای دکتر روحانی با اعطای فرصت در رده های میانی به نخبگان کرد و اهل سنت به مطالبه بزرگان این دیار پاسخ دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
جناب آقای رئیس جمهور در هیچ سخنرانی یا به طور کلی جلسه ای وعده نداده اند که به مطالبه ای از طرف کردها یا اهل سنت پاسخ می دهند
کسانی در زمان انتخابات به صورت خودجوش گیوه هایشان را ورکشیدند و از آقای روحانی حمایت کردند
دستشان درد نکند ولی اینکه دلیل نمی شود حالا بیایند مدعی شوند
اگر به کسی از طرف آقای رئیس جمهور وعده ای داده شده مستندات آن را ارائه کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
اول: ماکه خودجوش و بی ادعا گلیمها رو ورکشیدیم هیچ گلایه و توقعی هم نداریم..... دوم: کسانی که با آقای روحانی و دولت تدبیر و امید عناد داشته اند نمی توانند کاسه داغتر از آش شوند.... سوم: مگر در مراسم تحلیف دوره های قبل از اهل سنت و علمای اهل سنت دعوت شده بود... چهارم: دولت رسما علت عدم دعوت رو به گردن مجلس انداخت و اونها هم توجیه غیر منطقی "کمبود جا" رو مطرح کردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار