۴۰ روز پس از تحویل گندم
نماینده کشاورزان استان کردستان در شورای مرکزی خانه کشاورز با بیان اینکه کشاورزان کردستانی ۴۰ روز است گندم خود را تحویل دولت داده‌اند اما ریالی دریافت نکرده‌اند، از کاهش ۵۰ درصدی تولید در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 12 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، حسن محمدی در گفت‌وگو با مهر ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت در پرداخت پول گندم‌کاران کردستانی اظهار کرد: ۴۰ روز است که کشاورزان کردستانی گندم خود را تحویل دولت داده‌اند اما هنوز ریالی به آنان پرداخت نشده است.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد تولید طی سال جاری در استان مذکور، گفت: امسال علاوه بر خشکسالی و وضعیت نامساعد بارندگی ما با سرمازدگی نیز مواجه بودیم که همین عوامل سبب شدند میزان تولید حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

نماینده کشاورزان استان کردستان در شورای مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: سال گذشته حدود ۸۶۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان کردستانی تحویل مراکز خرید داده شد اما امسال پیش بینی می‌شود این عدد به حدود ۴۰۰ هزار تن برسد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در رسیدگی به وضعیت کشاورزان استان در این زمینه، گفت: متاسفانه دولت اصلا به فکر نیست، سال گذشته هم مطالبات کشاورزان استان با تاخیر پرداخت شد و امسال هم تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

محمدی با بیان اینکه کشاورزان روحیه ندارند، افزود: اوضاع تولیدکنندگان مساعد نیست و نهاده‌های کشاورزی نیز گران است در حالی که کشاورز باید برای کشت پاییزه آماده شود.

وی اظهار کرد: اما متاسفانه هم دولت و هم مجلس از وضعیت ایجاد شده برای کشاورزان غافل هستند.

نماینده کشاورزان استان کردستان در شورای مرکزی خانه کشاورز ضمن انتقاد از تشکل‌های بخش خصوصی که باید حامی کشاورزان باشند، گفت: متاسفانه برخی از این تشکل‌ها به دلیل منافع شخصی خود سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تقریبا در پایان فصل برداشت گندم در استان کردستان هستیم، افزود: تاکنون ۲۹۰ هزارتن گندم در کردستان تحویل مراکز خرید شرکت‌های تعاون روستایی شده و به سیلوها نیز حدود ۱۰۰ هزارتن تحویل داده شده است.

محمدی تصریح کرد: به هرحال انتظار ما از دولت تدبیر و امید این است که بیشتر به وضعیت کشاورزان توجه شود و مطالبات گندمکاران کردستانی هر چه سریعتر به حساب آنان واریز گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار