استاندار کردستان:
استاندار کردستان، از سفر معاون اول رئیس جمهور به همراه اعضای جدید کابینه، در آینده نه چندان دور، به کردستان خبر داد و گفت: باید طرح‌های توجیه‌دار و آماده سرمایه‌گذاری استان را به منظور ارائه به جهانگیری جمع‌بندی کنیم.
کد خبر: ۴۷۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 10 August 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در سومین جلسه کارگروه طرح‌های پیشران توسعه استان، اظهار کرد: معتقدم این مناطق ظرفیت توسعه را دارند و در دولت نیز همه آماده‌اند برای توسعه کردستان کاری انجام دهند.

وی مشکل بیکاری در استان را انکارناپذیر دانست و گفت: برای رفع این مشکل باید در کوتاه مدت شغل ایجاد کنیم اما کارهای کوتاه مدت عمر کوتاهی دارند و مشکل آینده استان و کشور را حل نمی‌کنند و باید به فکر حل بلند مدت این مشکل باشیم.

استاندار کردستان ایجاد ثروت را راهی برای ایجاد اشتغال پایدار عنوان و خاطرنشان کرد: عدم ایجاد ثروت در یک منطقه به معنی تولید فقر در آنجاست چراکه ثروت خود به خود گردش مالی ایجاد می‌کند.

وی اجرای طرح‌های موفق در استان را بسیار مهم دانست و گفت: این موفقیت‌ها تبدیل به شناسنامه استان می‌شود و سرمایه‌گذاران بیشتری را به سرمایه‌گذاری در استان تشویق می‌کند.

زاهدی در این جلسه که به منظور بحث در خصوص تفاهم نامه سه جانبه استانداری، شرکت شستا و شرکت اکسین (در زمینه طرح تولید آلومینیوم در کردستان) برگزار شد، این طرح را دارای توجیه بالای اقتصادی عنوان کرد و افزود: آلومینیوم صنعتی است که از بین نمی‌رود، همیشه قابل بازیافت است و صنایع پائین دستی آن هم اشتغالزایی خوبی دارد.

وی اظهار کرد: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که صنایع بزرگ ایجاد شود و در پی آن صنایع پایین دستی نیز فعال می‌شوند.

استاندار کردستان وظیفه تعیین شده در این تفاهم نامه برای استان را فراهم نمودن زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: هر وقت شرکت شستا به عنوان مسئول انجام مطالعات، طرح توجیه فنی و اقتصادی را ارسال نماید استانداری انجام تعهدات خود را آغاز می‌کند.

وی از سفر معاون اول رئیس جمهور به همراه اعضای جدید کابینه، در آینده نه چندان دور، به کردستان خبر داد و افزود: باید طرح‌های توجیه دار و آماده سرمایه‌گذاری استان را به منظور ارائه به جهانگیری جمع‌بندی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار