عضو شورای افتاء اهل سنت استان کردستان گفت: رسانه‌ها این موضوع را به گوش رئیس جمهور برسانند که در طول چهار سال عمر دولت یازدهم هیچ کاری برای کردستان انجام نشد بلکه تنها فقر و بیکاری در استان افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۴۷۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 08 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا محمد مسعودی در نشست هم‌اندیشی شورای افتاء استان کردستان، اظهار کرد: امروز گستردگی فقر به واسطه نبود شغل در کردستان افزایش یافته است.

وی گفت: شمار زیادی از جوانان استان کردستان با وجود داشتن تحصیلات و توانایی کار، وقت و عمرشان را بدون هیچ امیدی در خیابان‌ها سپری می‌کنند.

عضو شورای افتاء اهل سنت استان کردستان با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته دولت آقای روحانی فقر و بدبختی در کردستان بیش از پیش افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: مردم از ما به عنوان جامعه روحانیون انتظار دارند که صدایشان را به گوش مسوولان برسانیم.

وی گفت: استاندار کردستان از زمانی که به استان ورود پیدا کرده برای این مردم کاری نکرده است و آمار بالای بیکاری در استان سندی بر این ادعا است.

ماموستا مسعودی از بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث در بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نام برد و افزود: نبود شغل و مشکلات اقتصادی بسترساز بسیاری از فسادها و شکاف‌های اقتصادی در جامعه است.

وی ضمن انتقاد از عدم استفاده از نیروهای بومی و بکارگیری آنها در پست‌های مدیریتی، خاطرنشان کرد: استاندار کردستان افراد غیربومی را بکارگیری می‌کنند اما از نیروهای بومی استفاده نمی‌کند.

عضو شورای افتاء اهل سنت استان کردستان با بیان اینکه ما باید به اصل برگردیم، گفت: این مسئله که فقر و مشکلات اقتصادی به چه دلیلی در استان کردستان افزایش پیدا می‌کند، باید بررسی و آسیب‌شناسی شود.

وی افزود: به عقیده من بیان مشکلات و تنگناهای مردم از زبان روحانیون نوعی انجام امر به معروف و نهی از منکر است لذا بیان این مطالب را وظیفه خودم می‌دانم و از رسانه‌ها تقاضا می‌کنم این مباحث را به گوش مسئولان برسانند.

ماموستا مسعودی با بیان اینکه در طول چهار سال عمر دولت یازدهم هیچ کاری برای کردستان انجام نشده است، اظهار کرد: رسانه‌ها این مسائل را که از دغدغه‌های جدی مردم است به گوش رئیس جمهور برساند.

وی گفت: هرچند بیان این مطالب باید در خدمت شخص استاندار ارائه می‌شد، اما استاندار کردستان هیچ وقت از ما به عنوان تنویردهندگان افکار عمومی برای بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم دعوت نکرده است.

عضو شورای افتاء اهل سنت استان کردستان افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی رفع محرومیت‌ها و حذف شکاف‌های طبقاتی بوده اما متاسفانه در این حوزه آنگونه که باید در کردستان عمل نشده و ما همچنان در بسیاری از مباحث شرایط کاملاً نامطلوبی داریم.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار