از خبر برگزاری جلسه تحلیف اعضای جدید شورای شهر سنندج تا لغو آن
در حالی که دو عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج و منتخب دوره پنجم ظهر امروز خبر از برگزاری مراسم تحلیف و بعد از آن جلسه تعیین تکلیف شهردار خبر داده بودند معاون فرماندار سنندج از لغو جلسه تحلیف خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 05 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، دو عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج و منتخب دوره پنجم ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک خبر از برگزاری جلسه تحلیف اعضای دور پنجم شورای اسلامی شهر سنندج در ساعت 15 عصر امروز در فرمانداری شهرستان خبر دادند اما معاون فرماندار سنندج دقایقی قبل از لغو جلسه مذکور خبر داد.

جلال شریعتی، عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج و منتخب دوره پنجم در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان اظهار کرد: مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج ساعت 15 امروز در فرمانداری شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری مراسم تحلیف جلسه تعیین تکلیف شهردار سنندج هم برگزار می‌شود گفت: جلسه تعیین تکلیف شهردار سنندج از حدود ساعت 16 و 30 دقیقه در ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج با حضور اعضا برگزار می‌شود.

غریب سجادی هم در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با تأیید برگزاری مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج در فرمانداری شهرستان گفت: اعضای شورا طبق قانون باید امروز نسبت به تعیین تکلیف شهردار سنندج اقدام کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مبنی بر آغاز به کار دور پنجم شوراهای شهر و روستا از 12 شهریورماه افزود: دعوت منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج برای جلسه عصر امروز توسط فرمانداری شهرستان صورت گرفته است.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج و منتخب دوره پنجم تصریح کرد: درباره مطلب یادشده از فرمانداری سؤال شد و طبق آنچه فرمانداری به ما اعلام کرده، رئیس جمهور قانون آغاز به کار شوراهای دور پنجم در روز 14 مرداد را به فرمانداری‌ها ابلاغ کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره شبهات موجود در این زمینه گفت: از آنجا که در مصوبه مجلس، زمان تعیین شده و صراحتاً به پایان کار چهارمین دوره شوراها در روز 13 مرداد و آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 14 مرداد اشاره شده است، اعضای جدید فعالیت خود را از امروز و پس از برگزاری مراسم تحلیف با برگزاری جلسه تعیین تکلیف شهردار آغاز می‌کنند.

سجادی با اشاره به برگزاری علنی جلسه تعیین تکلیف شهردار سنندج افزود: جلسه حدود ساعت 16 و 30 دقیقه برگزار می‌شود و اعضا طبق قانون، نسبت به تعیین شهردار یا سرپرست برای شهرداری اقدام خواهند کرد.

اما موحد امان‌اللهی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به اینکه قرار بوده جلسه تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج عصر امروز برگزار شود اظهار کرد: قانون جدید که در مجلس مصوب شده توسط شورای نگهبان تأیید و در تاریخ 4 مرداد به رئیس مجلس ابلاغ شده و رئیس مجلس هم قانون یاد شده را در تاریخ 9 مردادماه جاری به رئیس جمهور ابلاغ کرده است.

وی گفت: ولی بر اساس ماده یک قانون مدنی رئیس جمهور 5 روز فرصت ابلاغ قانون را دارد و اگر در این فاصله رئیس جمهور به هر دلیلی قانون را ابلاغ نکند رئیس مجلس مکلف به ابلاغ آن است و روزنامه رسمی هم ظرف 72 ساعت از تاریخ ابلاغ باید آن را منتشر کند و قانون منتشر شده 15 روز بعد از انتشار لازم‌الاجرا می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج در پاسخ به این سؤال که فرمانداری سنندج بر چه اساس تصمیم به برگزاری جلسه تحلیف در ساعت 15 امروز گرفته افزود: در ماده 2 قانون مدنی عنوان شده که قانون 15 روز بعد از انتشار لازم‌الاجراست مگر ترتیب خاصی در خود آن قانون لحاظ شده باشد که تصمیم برگزار جلسه در روز جاری بر این اساس بود.

وی تصریح کرد: ترتیب خاصی که مد نظر قرار گرفت مربوط به قانون جدید و ذکر این نکته بود که دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 13 مرداد 1396 به پایان می‌رسد و دوره پنجم از 14 مرداد 1396 آغاز می‌شود و استنباط ما این بود که قانون مصوب شده جدید مشمول همان ترتیب خاصی می‌شود که در قانون به آن اشاره شده است.

امان‌اللهی گفت: طبق اطلاعاتی که همکاران به ما دادند رسانه ملی امروز اعلام کرده که آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا 12 شهریورماه خواهد بود و به این دلایل جلسه امروز دقایقی قبل از موعد برگزاری آن، لغو شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار