«بهرام نصراللهی‌زاده»؛ راه‌آهن همدان سنندج؛ «منشور حقوق شهروندی»
کد خبر: ۴۷۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵ 05 August 2017

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بهمن‌ماه 95 درباره پروژه راه‌آهن همدان سنندج وعده‌هایی داد؛ حالا خبری منتشر شده که این وعده‌ها را با تشکیک روبرو کرده اما «نصراللهی‌زاده» از پاسخگویی امتناع می‌کند؛ اگر «احساس شرمندگی» مجال دهد بد نیست جناب «رئیس»، هم «منشور حقوق شهروندی» و هم سخنان آقای روحانی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دوازدهم را یک‌بار مرور کند!


به گزارش تابناک کردستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، زمستان سال گذشته درباره پروژه‌ راه‌آهن همدان سنندج وعده‌هایی به مردم داد؛ وی توضیح داد که این پروژه به سه قطعه همدان تا قطعه میانی(قطعه اول)، قطعه میانی(قطعه دوم) و قطعه میانی تا سنندج(قطعه سوم)، تقسیم شده است.

«نصراللهی‌زاده» 6 بهمن‌ماه 95 در یکی از برنامه‌های سیمای مرکز کردستان گفت: «خوشبختانه کل عملیات زیرسازی قطعه سوم به پایان رسیده است و با تأکید مصوب شده که تا قبل از پایان سال 95 عملیات ریل‌گذاری قطعه سوم را آغاز کند؛ این موضوع در قالب مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گنجانده و به وزارت راه ابلاغ شد؛ بناست ریل‌گذاری قطعه سوم از اسفندماه 95 آغاز شود و ما می‌خواهیم بعداً به مردم گزارش بدهیم».

فیلم اظهارات «نصراللهی‌زاده» در تاریخ 6 بهمن 1395

حالا و 6 ماه پس از وعده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان قاعدتاً زمان همان گزارشی است که قول ارائه آن داده شد! اما اخیراً خبری منتشر شده که گفته‌های این مقام مسئول را با تشکیک جدی روبرو می‌کند.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت، 26 تیرماه 96 در گفت‌وگو با ایسنا درباره قطعه سوم پروژه راه‌آهن همدان سنندج این طور توضیح داده: «در قطعه آخر این پروژه نیز که حدوداً ۵۰ کیلومتر است زیرسازی نهایی شده و کار آماده ریل‌گذاری خواهد بود».

این گفته، دقیقاً همان سخنان 6 ماه قبل رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان است؛ اگر سخنان مقام ارشد وزارت راه و شهرسازی را بپذیریم تنها یک نتیجه‌گیری از آن قابل ارائه است؛ آنچه 6 ماه قبل به مردم کردستان وعده داده شد در حد همان وعده باقی مانده و هیچ کاری در قطعه سوم انجام نشده است!

بر اساس وظیفه حرفه‌ای خود، چندین بار و به طرقی که امکان‌پذیر بود خواستیم از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در این باره توضیح بخواهیم اما متأسفانه تلاش ما به نتیجه نرسید؛ جناب «رئیس» از پاسخگویی خودداری می‌کند! دلیلش هرچه باشد تفاوتی ندارد؛ امتناع او از پاسخ‌گویی تنها به اعتبار حقوقی‌اش لطمه می‌زند.

جالب آنکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به تازگی از کارهای عقب‌مانده بسیار در استان سخن به میان آورده و گفته «در برابر این همه کار بر زمین مانده احساس شرمندگی» می‌کند!

همین هم غنیمت است ... اما هنوز چیزی حل نشده است! از یک سو، او باید مسئولیت آنچه را گفته، بپذیرد، یا از کاری که احیاناً انجام شده و معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت از آن اطلاع ندارد! به مردم گزارش دهد.

از سوی دیگر، او باید بداند مدیر دولتی است که رئیس آن «منشور حقوق شهروندی» را ارائه کرده و حتماً هم انتظار دارد مدیرانش آن را اجرا کنند؛ امتناع یک «رئیس» از پاسخگویی، نقض «منشور حقوق شهروندی» است ـ مواد 23، 24 و 30 منشور، در این مقال مدنظر است ـ بد نیست «نصراللهی‌زاده» یک‌بار بخواند.

از این گذشته، «بهرام نصراللهی‌زاده» اگر بی‌خبر است، بداند، آقای دکتر روحانی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دوازدهم به صراحت عنوان کرد «دسترسی آسان به اطلاعات، حق مردم است»؛ «دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن، حق مردم است»؛ حال اگر یک رسانه به عنوان نماینده بخشی از افکار عمومی جامعه، خواستار «دسترسی آسان به اطلاعات» درباره یک موضوع مشخص باشد و بخواهد در رابطه با همان موضوع، «مردم» را «در جریان امور قرار دهد» ظاهراً چاره‌ای جز مطالبه آنچه رئیس جمهور محترم بر آن تأکید داشته، ندارد.

جناب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان علی‌القاعده در پاسخ به مطالبه رئیس جمهور منتخب، مکلف است نه مختار!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
آن زمان که زاهدى و ایشان و.... سرمست از پیروزى مانند غنایم جنگى پست ها را بدون ملاک و معیار تقسیم مى نمودند و افراد ضعیف النفس و ناتوان را نگاه داشته و نیروهاى کارآمد را خانه نشین کردند مى بایست حساب امروز را مى کردند که با این ترکیب برنامه ریزى محال است و همچنین توان فنى و کاریزمایى ندارند که ......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار