نخستین عمل جراحی قلب باز بدون بیهوشی کامل برای اولین بار در غرب کشور، در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج انجام شد.
کد خبر: ۴۷۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 03 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، نخستین عمل جراحی قلب باز بدون بیهوشی کامل برای اولین بار در غرب کشور، در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج انجام شد.

دکتر رسول عبدالرحمان فوق تخصص جراحی قلب و عروق مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج در این باره اظهار کرد: با حضور تیم پزشکی، جراحی قلب باز برای نخستین بار در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج، عمل جراحی قلب باز به صورت بدون بیهوشی کامل با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امروز بیمار 73 ساله‌ای که 2 رگ از عروق قلبی وی دچار گرفتگی شده بود مورد عمل جراحی قرار گرفت گفت: با تداوم اعمال جراحی اینچنین می‌توانیم از صرف هزینه‌های گزاف توسط بیمارانی که برای درمان به استان‌های مجاور و مرکز کشور می‌روند جلوگیری کنیم.

این جراح قلب تصریح کرد: در این نوع عمل، بیمار کاملاً هشیار بوده و قادر است به تمامی سؤال‌های جراحان پاسخ دهد، از این رو پزشکان می‌توانند با سؤال کردن از بیمار، متوجه شوند که آیا لخته‌های خون آزاد شده در طول جراحی به مغز وی رسیده است یا نه، و بدین ترتیب از صدمات مغزی به بیمار در طول جراحی قلب جلوگیری کنند.

دکتر بهزاد احسن متخصص بیهوشی این عمل هم با بیان اینکه بیهوش نکردن بیمار، موجب تسریع بهبود وضع بیمار و کاهش دوران نقاهتش پس از عمل جراحی می شود گفت: این عمل نخستین بار است که در غرب کشور انجام می‌شود.

وی گفت: این عمل مناسب بیمارانی است که دچار بیماری ریوی شدید و آسم شدید هستند.

صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار