رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه 790 واحد تولیدی در کردستان وجود دارد، گفت: 17 درصد این واحدها به دلایل مختلفی راکد هستند.
کد خبر: ۴۶۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 22 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمد دره وزمی، در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سنندج، اظهار کرد: در سال 95 جلسات متعددی به منظور رفع مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران تشکیل شده که در نتیجه این جلسات 120 میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و به برخی نیز سرمایه ثابت پرداخت شده است.

وی گفت: در سال 96 نیز که با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، تسهیلگری برای تولیدکنندگان در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار دارد و در این زمینه از همه بانک‌ها هم می‌خواهیم همچون همیشه به منظور احیای واحدهای تولیدی با تولیدکنندگان همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان به ظرفیت‌های کردستان در حوزه صنعت و معدن اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 790 واحد تولیدی در کردستان وجود دارد که 17 درصد از آنها به دلایل مختلفی راکد هستند و دلیل عمده آن نبود بازار و نبود سرمایه در گردش است.

وی به ظرفیت‌های معدنی کردستان هم اشاره کرد و گفت: فرآوری گونه‌های معدنی کردستان و جلوگیری از خام فروشی یکی از شعارهای دولت بود که در همین راستا سنگ آهن کردستان که قبلاً خام فروشی می‌شد، امروز یک میلیون و 300 هزار تن کنسانتره تولید می‌کند و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم خام فروشی سنگ آهن در کردستان به پایان برسد.

دره‌وزمی به ظرفیت شهرستان سقز در تولید طلا هم اشاره کرد و افزود: کردستان می‌تواند قطب تولید طلای کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92، 466 واحد دارای پروانه در کردستان داشتیم که امروز تعداد آنها به 655 واحد رسیده و 47 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای تولیدی از نظر اشتغال 84 درصد و از نظر سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری نیز 915 درصد رشد داشته است.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار