نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر که شامل پتروشیمی‌های (کاویان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مهاباد، میاندوآب و اندیمشک) است که با هم تحت عنوان پتروشیمی باختر واگذار شده دارای خط اتلینی به طول 2450 کیلومتر از عسلویه تا میاندوآب است که در واگذاری آن ردپای رانت و شتابزدگی دیده می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 19 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: موضوع تحقیق و تفحص در خصوص نحوه واگذاری پتروشیمی باختر با اکثریت آرا اعضای این کمیسیون تصویب شد که به صحن علنی مجلس ارائه می‌شوند.

در همین ارتباط جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در کانال رسمی خود اعلام کرد این تحقیق و تفحص به پیشنهاد وی تصویب شده است.

محمودزاده در بهمن ماه سال گذشته موضوع تحقیق و تفحص در خصوص نحوه واگذاری پتروشیمی باختر را در گفت‌وگو با کردپرس مطرح کرد و گفت: بحث تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر که شامل پتروشیمی‌های (کاویان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مهاباد، میاندوآب و اندیمشک) است که با هم تحت عنوان پتروشیمی باختر واگذار شده دارای خط اتلینی به طول 2450 کیلومتر از عسلویه تا میاندوآب است که در واگذاری آن ردپای رانت و شتابزدگی دیده می‌شود.

وی در آن گفت وگو اعلام کرد: آنچه که در این طرح تحقیق و تفحص دیده می شود این است که جمعا 51 درصد سهم پتروشیمی باختر به 130 میلیارد تومان واگذار شده که این رقم در مقابل ارزش واقعی سهام پتروشیمی بسیار ناچیز است.

براساس اظهارات نماینده مهاباد، کل واگذاری دارای شبهه است و بیت‌المال در این مورد ضربه دیده است چرا که دولت علاوه بر ضرر در نحوه واگذاری، وامی به مبلغ 250 هزار دلار دریافت کرده است و مسیری به طول 2450 کیلومتر از عسلویه تا میاندوآب را لوله گذاری کرده اما در هنگام واگذاری بدون توجه به این واقعیت ها با رقم دریافتی نازل، متضرر اصلی معامله شده است.

بر طبق اظهارات این نماینده، قیمت واگذاری درست نیست و کارشناسی نشده و باید کشف قیمت و کارشناسی و زمان و نحوه واگذاری به رسانه‌ها و صدا و سیما اطلاع داده می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار