مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به علت بروز سرمای پاییزه و زمستانه بیش از ۸۰۰ هکتار از مزارع کلزای استان به طور ۱۰۰درصد از بین رفت و تنها یک هزار و ٣٠٠ هکتار آن باقیمانده و پیش‌بینی می‌شود قریب ٢ هزار و ٥٠٠ تن دانه روغنی کلزا در این مزارع تولید شود.
کد خبر: ۴۵۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 05 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدصالح احمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع استان کردستان آغاز شده است.

وی گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۲ هزار و ۷۱ مزرعه در استان کردستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: به علت بروز سرمای پاییزه و زمستانه، بیش از ۸۰۰ هکتار از این مزارع به طور ۱۰۰درصد از بین رفت و تنها یک هزار و ٣٠٠ هکتار آن باقیمانده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود قریب ٢ هزار و ٥٠٠ تن دانه روغنی کلزا در این مزارع تولید شود.

احمدی با اشاره به تولید بیش از ٢ هزار و ٥٠٠ تن دانه روغنی در استان، افزود: این مقدار توسط ۵ مرکز خرید واقع در شهرستان‌های مریوان، سقز، کامیاران، دهگلان و قروه به قیمت تضمینی مصوب خریداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این میزان کلزا پس از برداشت به کارخانجات روغن‌کشی خارج از استان حمل خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری، قروه و دهگلان بیشترین سطح زیر کشت کلزا استان کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: کاهش واردات روغن، تناوب زراعی، پایداری در تولید گندم، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها و صرفه‌جویی در مصرف آب از مهم‌ترین اهداف کشت کلزا است.

احمدی اظهار کرد: ورود بذور ارقام هیبرید خارجی کلزا تحول بزرگی در کشت کلزا داشته است، که از مهم‌ترین ویژگی‌های این ارقام مقاومت به ریزش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار