رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خبر داد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی کردستان در سال 95 مبلغ 168 میلیارد تومان بود و امسال به 420 میلیارد تومان رسیده و در واقع 151درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ 03 July 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به ابلاغ لایحه بودجه سال96، اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری جهش بسیار خوبی در بودجه استانی اتفاق افتاده است.

وی گفت: بودجه استانی کردستان د رسال جاری نسبت به سال 95 حدود 5.2 برابر رشد نشان می دهد و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال 95 مبلغ 168 میلیارد تومان بود که امسال به 420 میلیارد تومان رسیده و در واقع 151درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان همچنین از افزایش ا اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در استان خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات استانی در این بخش در سال 95 مبلغ 197 میلیارد بوده که در سال جاری به 291 میلیارد تومان رسیده و 47 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به توزیع شهرستانی بودجه سال 96 در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان گفت: علاوه بر نگاه ویژه به حوزه‌های آب و حمل و نقل، نگاه ویژه‌ای به موضوع تولید و اشتغال شده است.

نصراللهی‌زاده افزود: در بودجه 96 توجه خاصی به حوزه تربیت بدنی و حوزه ورزش مدارس و آموزش و پرورش شده که این، خبر خوبی برای هم استانی‌های عزیز است.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان در نرخ رشد اعتبارات استانی، استان دوم کشور بوده و 151 درصد رشد اعتبارات استانی بیانگر نگاه ویژه دولت به استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: میزان اعتبارات پروژه‌های ملی دارای ردیف در قانون بودجه سال 95 مبلغ 131میلیارد بوده که در سال 96 به مبلغ 138 میلیارد تومان رسیده و 5 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی همچنین از اختصاص حدود 150 میلیارد تومان برای سایر پروژه های ملی و استانی ویژه و نیز بیش از 140 میلیارد تومان برای راه آهن همدان سنندج خبر داد.

نصراللهی‌زاده با اشاره به اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان متولی همه برنامه‌های توسعه استان بوده و همه اسناد توسعه استان باید توسط این شورا مصوب شود افزود: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در واقع عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری استانی بوده و تمام برنامه‌های توسعه‌ای استان باید در این شورا مطرح و به رای گذاشته شود.

وی اظهار کرد: عالی ترین شورایی که مرجع تصمیم گیری در مورد استان بوده، شورای برنامه‌ریزی و توسعه است و براساس احکام دائمی برنامه‌های توسعه، موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری‌های تجارت خارجی توسط شورای برنامه‌ریزی استان مصوب خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه استان کردستان دارای ظرفیت بزرگ مرز برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: امیدواریم سال 96 سالی موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی باشد.

وی افزود: اولویت‌های شهرستان‌های استان در سازمان مدیریت احصا شده و به دلیل محدودیت منابع دولتی، مدیران باید در هزینه کرد آن و نظارت بر آن دقت زیادی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار